کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

مثل آب برای شکلات

نام کتاب : مثل آب برای شکلات(like water for chocolate)

اثر : لورا اسکوئیول

مترجم : مریم بیات

تعداد صفحات : 235 صفحه

سال ترجمه : 1376

سبک رمان : رئالیسم جادویی

زبان و فرم : زبان خانگی و فرم زنانه

خلاقیت و ابتکار بی نظیر نویسنده : استفاده از فضای آشپزخانه و دستور غذا در آغاز هر فصل از رمان و در ارتباط با آن.

موضوع اصلی  داستان این کتاب زندگی دختری بنام " تیتا "ست که قربانی یک سری سنت های غلط و قدیمی جامعه ی خودش میشه و در نهایت همین سنت ها  مسیر اصلی زندگی اون رو تغییر میده.

تنها آرزوی تیتا , آرزوی مرگ مادر بی رحم و سنگدلشه که اون رو برای همیشه از داشتن  حق زندگی و رسیدن به تنها عشق زندگیش یعنی " پدرو" محروم می کنه...

 

(ماما النا) گفت:

"اگر این آقا پسر می آید که از تو خواستگاری کند, برایش پیغام بده لازم نیست زحمت بکشد, وقت خودش و مرا تلف می کند.خودت خوب می دانی کوچک ترین دختر خانواده بودن, معنای دیگرش این است که تا وقتی من نفس می کشم تو باید از من پرستاری کنی, ازدواج بی ازدواج."

داستان موضوع جذابی داره و گه گاهی خواننده رو وادار به قضاوت در مورد شخصیت ها و کارهای خوب و بد و بعضی تصمیم گیری هاشون میکنه و در آخر هم به بهترین شکل ممکن تموم میشه.

                                             * * * * * *

                                              فصل یک

                                               ژانویه

                                         رولت کریسمس

 مواد لازم :

یک قوطی ساردین

نصف لوله کالباس

آویشن

یک قوطی کنسرو فلفل سبز ریز

ده عدد نان سفید

 

طرز تهیه:

پیاز را ریز خرد می کنیم. برای اینکه به وقت خرد کردن آن اشکتان سرازیر نشود (که خیلی هم ناجور است!)توصیه می کنم...

 

نظرات 6 + ارسال نظر
حسام سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:09 http://hessamm.blogsky.com/

من باز هم این کتاب رو نخوندم و فیلمش رو دیدم. یه فیلم مکزیکی محصول ۱۹۹۱ بدون هیچ بازیگر معروفی. اما از فیلم بی نهایت خوشم اومد.
می دونم که توی کتابش پر از دستورات آشپزی هست اما در فیلم این موضوع وجود نداره و بکلی حذف شده.
می گن هیچوقت نباید یه کتاب رو از روی فیلمش قضاوت کرد. بنابراین وقتی از دیدن فیلمش لذت می بریم باید مطمئن باشیم که کتابش چیز فوق العاده ایه!

محسن م ب سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:31 http://after23.blogsky.com/

من فیلم مثل آب برای شکلات را دیده ام.
هر چه فکر میکنم به جرات میتوانم بگویم که کلیه کتابهایی که سرش به تنه اش میارزیده و فیلم شده دیده ام. یعنی در واقع من از جمله آدمهایی هستم که به آنها میگویند کتاب دیده.

فیروزه چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 15:42

آقا این چه وضیه اینجا همه فقط فیلم می بینن ظاهرن
من این کتابو خوندم ولی راستش به خاطر دستورات اشپزی که که داده بود خیلی کتابو جدی نگرفتم و چیز خیلی زیادی هم ازش یادم نیست ولی الان ترغیب شدم که بازم بخونمش

پادرا دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 19:37 http://padra.blogsky.com

فکر کنم من نتونم این کتابو بخونم چون موضوعش منو دق مرگ میکنه !!!!
ولی مرسی از توضیحتون :)

کاهوووووووووو پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:19 http://xarmohre.blogfa.com/

این کتاب هم خوبه.خوندمش اما اونقدر جالب نبود برام.هرچند به عنوان یه کتاب عشقی قابل تامله

پرشاد سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:14

من این کتاب رو تازه خوندم...خیلی لذت بخش بود...!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد