کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

داستانهای نیکولا کوچولو

من تا حالا شش جلد از این کتاب رو دیدم و خوندم و همچنین مطمئن هستم که بیشتر هم هست. این سری کتابها داستانهای کوتاهی در مورد زندگی و یا بهتر بگم خاطرات یک پسر بچه شیطون به اسم نیکولا است که با هنرمندی سامپه و گوسینی. دو هنرمند نامدار جهان در عرصه طنز و کارتون گردآوری و به چاپ رسیده اند. جالبه که این کتاب ها اصلا برای کوچولوها نیست و داستانها طوری نوشته شده اند که شما را به دنیای یک پسربچه شیطون و یا حتی کودکی خودتون میبرن و با خوندن اون ناخودآگاه لبخند روی لبان شما میاد. و دیگه اینکه با خوندن این کتاب شاید بهتر بتونید کودکان رو درک کنید. توصیه میکنم که حداقل یکی از این کتابها رو بخونید.

این کتاب طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد و محصول کشور فرانسه میباشد. نیکولا کوچولو توسط امیر حسین مهدی زاده، فریبا و ویدا سعادت ترجمه فارسی و کتابهای کیمیا آنها را منتشرکرده است.تعداد صفحات ۱۰۰ تا ۱۵۰- قیمت از ۸۵۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان افزایش داشته.سری کتابهای نیکولا کوچولو:

  • نیکولا کوچولو
  • دردسرهای نیکولا کوچولو
  • دوستان نیکولا کوچولو
  • تعطیلات نیکولا کوچولو
  • زنگ تفریح نیکولا کوچولو
  • نیکولا مرد کوچک

خوندن شبانه فقط یک داستان از یک کتاب اون به شما کمک میکنه تا خستگی روزتون رو با لبخند و یاد شیطنتهای کودکانه عوض کنید.

نظرات 14 + ارسال نظر
پروانه چهارشنبه 5 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:30 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

چه پیشنهاد خوبی
سالار وقتی کتابای نیکولا رو می خوند قسمت هایی از اون رو برام می خوند و می خندیدیم .
..
کودکان همانند فیلسوفان به دنیا نگاه می کنند و می خواهند دنیا را با نگاه خودشان تجربه کنند و کاری به دیگران ندارند
.
از پیشنهاد شما استقبال می کنم .
با سپاس

من هم از اینکه از این پیشنهاد خوشتون اومد خوشحالم . من این شش جلد رو همینطوری خوندمشون و بهم خیلی مزه داد و اگر کاری نداشته باشم لای کتاب رو باز میکنم و داستانهایش رو مجددا میخونم...

ما هم یک سالار داریم...

حسام چهارشنبه 5 دی‌ماه سال 1386 ساعت 16:05 http://hessamm.blogsky.com

من تعریف این کتابا رو از ترانه زیاد شنیده بودم اما هنوز فرصت نشده هیچکدوم رو بخونم.
به نظر من نویسنده هایی که درباره بچه ها می نویسن و میتونن احساسات بچه ها رو به بزرگترها منتقل کنن هنرمندای بزرگی هستن. نوشتن درباره بچه ها کار خیلی سختیه و به نظر من اصولا دنیای بچه ها پیچیده تر از دنیای آدم بزرگ هاست.
امیدوارم هیچکدوم هیچوقت بزرگ نشیم!

نویسندگان زیادی در مورد قصه های کودکان و یا حتی دوران کودکی می نویسند اما این سری داستانها واقعا یک چیز دیگه ای...

حتما امتحانشون کن!!!

سارا شنبه 8 دی‌ماه سال 1386 ساعت 15:30

من دید خوبی نسبت به این دسته از کتابها که به ظاهر برای بچه ها هستند ولی در باطن از دنیایی فلسفی و قابل تاملی برخوردارند نداشتم تا اینکه دوستی کتابهای شل سیلور استاین رو به من معرفی کرد. و من تازه فهمیدم که خشک و جدی بودن و فاصله گرفتن از دنیای ساده چه زشت است. کتابهای نیکولا رو هم حتما خواهم خوند.

خوشحالم از اینکه دیدت نسبت به اینگونه داستانها عوض شده چون خوندن این داستانها و یا گاها دیدن کارتون های سینمایی به شما کمک میکنه تا هنوز حس جوانی داشته باشید و از اینکه هنوز میتونید با بچه ها و دنیای اونها ارتباط برقرار کنید راضی و خوشحال باشید و فکر کنید که هنوز با اونها فاصله زیادی ندارید (-:

پادرا یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 http://padra.blogsky.com

وای خدا این نیکولا خیلی عجقولیه .... من یادمه وقتی داستانهاشو میخوندم احساس میکردم چقدر دنیای بچگی هامو یادم رفته بوده و چه کارهایی که میتونستم انجام بدم یا حد اقل برای خودم خیال پردازی کنم و نکردم
به آزادی تحلیل های نیکولا از دنیای اطرافش خیلی علاقه داشتم تاجاییکه به سبک خوش بهش حسودی میکردم و میخواستم دماغ فینگیلیشو ماچ کنم.

من احساس میکنم نیکولا واقعا وجود داشته و من تو بچگی هام باهاش هم بازی بودم .....

آخیش
یادش بخیر

طراحی بی نظیر کاراکتر نیکولا به دست کاریکاتوریست بزرگی چون سامپه و داستانهای ساده و شیرین گوسینی باعث میشه که من و شما با خوندن این کتابها اینطور حسی داشته باشیم. جریان این کتاب جریان گاونر و مرد کهن است.
تمام بچه ها در دوران کودکیشون خیال پردازی میکنن و من مطمئنم که تو هم اینجوری بودی و اگر از والدینت بپرسی بهت خواهند گفت. این کلمه "عجقولیه" هم از تخیلاتت دیگه ....

محسن چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:02 http://after23.blogsky.com/

من چند روزی نبودم. به علت کندی اینترنت در جایی که بودم نتوانستم ورود شما را به وبلاگ وزین کتابامون تبریک عرض کنم. تاخیر مرا ببخشید.
نیکولا کوچولو را هم وقتی که خودم خیلی بزرگ بودم شناختم. من فکر میکنم فیلماشم هست.

از خوش آمد گوییتون سپاسگذارم....
البته باید دید این خارجی هنا کارشون درسته. فکر نمیکنم فیلم یا انیمیشن این کتابها خوب بشه چون تقریبا تمام کتاب شما دارین فکر نیکولا رو میخونین...

پریا سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:58

این مجموعه حرف نداره
من ۳ بار خوندمشون
و هر دفعه بیشتر خوشم میاد ازش

سپیده پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:04 http://IRAN HP.IR

من از وقتی ۱۴ سالم بود این کتابها رو خوندم و از خنده روده بر میشدم هنوز هم میخونم و عاشق داستان روز کارنامه نیکولا هستم که دوستش مکسان از پدرش چک میخوره والبته یک نکته دیگر که دوست نیکولا میگه من طناب ندارم اما یک دست دارم که تو گوش مکسان بزنم.
سپیده ۱۹ ساله

نسل چهارمی دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 15:35 http://katibeyenasl.blogfa.com

رامونا هم دختریه مثل نیکولا. شیطنت های خاص خودش رو داره و... محشره

کاهوووووووووو پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:54 http://xarmohre.blogfa.com/

وااااااااااااای همشو وقتی سوم راهنمایی بودم خوندم و عاشق نیکلا شدم مخصوصا اون قسمتی که تولدشه و همه سعی در جلب کردن توجه دختر همسایه نازنازیشن

محمد حسین پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:51

من دوازده مجموعه از این رو دارم ولی فکر میکنم7 دیگه باید بخرم

نیوشا پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:33

سلام ، ببخشید ولی من یه سوال دارم؟؟؟؟
این کتاب ارزش خوندن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

بسته به فکر خودته
اگه فکر می کنی ارزش نداره نخون
کتابخوان ها خودشان مسیر مطالغاتیشونو پیدا می کنند

ناشناس دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:19

بله خیلی هست ومن همه اش دارم به جزیه دونه.
نیکولاکوچولو زنگ تفریح نیکولاکوچولو تعطیلات نیکولاکوچولو دردسرهای نیکولاکوچولو بازیگوشی نیکولاکوچولو سفرهای نیکولاکوچولو همسایه های نیکولاکوچولو نیکولا مردکوچک سال نوبا نیکولاکوچولو هنرهای نیکولاکوچولو یادش بخیرنیکولاکوچولو مدرسه نیکولاکوچولو دوستان نیکولاکوچولو ویه دونه ی دیگه که من ندارم.

سینا چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:25

سلام.لطفا درباره ی ماجرا های باد کنک نیکولا کوچولو بیشتر بنویسید.

زهرا مافی پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 17:24

چطور پی دی اف این کتابهارو از این وبلاگ میشه تهیه کرد؟؟

نویسنده این یادداشت دیگه به اینجا سر نمی زنن. من توی کامنت دیگرتون نوشتم که:
از آدرس زیر می تونین پی دی اف بخرین:
http://www.karaketab.com/
البته چیزی که هست اینه که اگر کتابی نایاب یا قدیمی نباشه، پی دی افش به شکل غیرقانونی ارائه میشه. ما در این وبلاگ نه خودمون سراغ پی دی اف میریم و نه آدرسشونو جایی می زاریم. اون بغل فقط یکی دو تا کتاب هست که چون عرضه نمیشن پی دی افش هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد