کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

قصه های سرزمین اشباح

دارن شان

این قصه‌ها در باره‌ی پسری است که زندگی‌اش طی یک دزدی از دست می‌رود. عنکبوت عظیم الجثه‌ای که پسر داستان عاشق اوست، وی را با اشباح آشنا می‌کند و به جنگ با شبح‌واره ‌ها می‌فرستد.

شبح‌واره‌ها نیز گروهی دیگر از اشباح هستند که خون هر انسانی را که می‌خورند او را می‌کشند و قرن‌ها پیش از اشباح جدا شده‌اند.

قصه‌های سرزمین اشباح نوشته دارن شان است. وروجکی که از  نوجوانی شروع به نوشتن کرد و در ۱۷ سالگی به اوج شهرت رسید. در عکس مقابل او را می‌بینید. نام اصلی او دارن اوشانگسی است. اما همه او را به نام دارن شان می‌شناسند.

ترتیب کتاب‌های قصه های سرزمین اشباح این گونه است:

۱ – سیرک عجایب

۲ – دستیار یک شبح

۳ – دخمه خونین

۴ – کوهستان اشباح

۵ – آزمون‌های مرگ

۶ – شاهزاده‌ی اشباح

۷ – شکارچیان غروب

۸ – موجودات شب

۹ – قاتلان سحر

۱۰ – دریاچه‌ی ارواح

۱۱ – ارباب سایه‌ها

۱۲ – پسران سرنوشت

خلاصه، قهرمان قصه‌ی ما، تمام کارهایی را که اشباح طی قرن‌ها انجام داده و نداده‌اند، در چهارده سال شبح بودن انجام می‌دهد.

راستی اضافه کنم که بعد از خواندن هر کتابی توی صفحه اول یک چیزی می‌نویسم. برای این یکی نوشتم که:

من ترانه هستم. از عنکبوت خوشم نمی‌آد و دوست هم ندارم که شبح بشوم.

و این در جواب دارن بود که نوشته بود. من دارن شان هستم. از عنکبوت خوشم می‌آد و ....

نظرات 30 + ارسال نظر
شادی شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 23:54 http://parchine-raz.blogsky.com/

سلام
خسته نباشی
سبک وبلاگتون و مطالبش عالی و مفیده
می خواستم ببینم ممکنه لینک وبلاگ منو به دوستانتون اضافه کنید که خواننده های چنین وبلاگی به منم سر بزنن؟
البته مطمئنا تبادل لینک خواهد بود
با تشکر

ما لینک کسانی را اینجا میگذاریم که عضو این وبلاگ هستند. و یا کلن در مورد کتاب و کتاب خوانی می نویسند.

نیما یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 http://mobilebazi.persianblog.ir

سلام
وبلاگ جالب و زیبایی دارید
حاضر به تبادل لینک هستید؟

وبلاگ شما و ما اصلن با هم هم خون نیستند.

محسن دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:38 http://after23.blogsky.com

من درست وقتی هم سن تو بودم کتابهای میکی اسپلین میخوندم. بیشترشون داستان وقایعی بود که برای یک کارآگاه به اسم مایک هامر اتفاق می افتاد. و بعدشم نوشته های آگاتا کریتسی. خیلی جالبه که همون وقتا کتاب بوف کور صادق هدایت را خوندم. دوسه بار خوندمش و نفهمیدم. ولی نمیدونم چرا با اینکه نفهمیدم ازش خوشم اومد.

من از این ها فقط هرکول پوارو از آگاتا کریستی یادمه و خانم مارپل.

پروانه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 14:42 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

بسیار خوب نوشتی خلاصه و با کلی مطلب!
____________________
دارن شان: چه نویسنده ی جوانی ! همیشه با خودم فکر می کردم اگر بچه ها خودشان حوصله کنند و وقت بگذارند و داستان بنویسند مطمئئن هم سن و سال های خودشون لذت می برند. حالا می بینم که دارن شان این کار را به انجام رساند و حدس مرا به یقین تبدیل کرده است.
ببینم شما با آن قلم زیبا و قدرت داستانسراییت داستان می نویسی؟
هیچوقت یادم نمی روز چه قشنگ در باره ی آن امتحان ریاضیت نوشتی و مرا به اشتباه انداختی.
__________________
"پسری که زندگیش را طی یک دزدی از دست داده است"

زندگیش را از دست داد یعنی چه؟ لطفن بیشتر توضیح دهید.

ممنون.
در مورد زندگیش را طی یک دزدی از دست داده است شاید بهتر بود که به جای طی می نوشتم با یعنی با یک دزدی از دست داده است. داستان هم اینه که پسر یک عنکبوت از یک کسی که توی سیرک کار میکنه می دزده و بعد تبدیل به شبح میشه و خب زندگیشو از دست میده.

علی وزینی-گل آقای جوان همدان یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:53 http://sahmema.blogfa.com

وبلاگ کتابمون رو لینک کردم
شما هم اگر افتخار دادید اونجا هم منو لینک کنید

گل آقا:
در این وبلاگ فقط لینک اعضا گذاشته میشود و همین طور لینک سایت ها و وبلاگهایی که در باره کتاب است. این وبلاگ گروهی است. شما هم اگر مایلید و میخواهید عضو شوید به شرطی که حداقل هرماه نقد یک کتاب را که میخوانید در اینجا بتوانید بنویسید میتوانم از مدیر وبلاگ درخواست کنم که یک ایمیل عضویت برای شما بفرستد. ولی اگر در عرض یک ماه متنی را در اینجا نگذاشتید عضویتتان لغو می شود.
منتظر جواب هستم.

علی وزینی-گل آقای جوان همدان دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 http://sahmema.blogfa.com

به به ... گل کاشتید...
ایول به شما ....

ترانه خانم ما رو هم عضو کن
یک پیشنهاد: نقد فیلمهایی رو که می بینیم رو هم راه بینداز

من تازه دوباره دارم کتاب خودن رو شروع می کنم
الان عاشقانه های آرام استاد نادر ابراهیمی رو می خونم
چندسالی درگسیر کنکور بودیم و فقط گاج و قلمچی و آیندگان می خوندیم
نقدشونو بخوای میگذارما ...!!!!!!

باشه ماروهم عضو کن درخدمتیم
فقط از هفته ی دیگه کارمو شروع می کنم
ایول به شما با این وبلاگ
رو پیشنهاد تاسیس وبلاگ فیلم هم فکر کن
اون هم خوبیه ها ...!!!!!
موفقق باشید همتون جمیعا صلوات ٫٫٫٫
اللهم صل علی محمد و آل محمدو عجل فرجهم

ما وبلاگ نقد فیلم هم داریم. زودتر از همه این ویلاگا وبلاگ نقد فیلم داشتیم. اسمش اینه: فیلم هایی که می بینیم. با این آدرس. آنحا هم نقد فیلم مینویسم. سربزنید.
اینهم آدرس یکی از نقدهایی که نوشتم
http://filmamoon.blogsky.com/1387/03/04/post-95/

علی وزینی-گل آقای جوان همدان دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 http://sahmema.blogfa.com

به به پس فعلا لطف کن مارو عضو کن

هرچه گشتیم آدرس ایمیل شما را پیدا نکردیم. نه توی کامنت ها و نه در وبلاگتان. لطف کنید آدرس ایمیل را در همین جا به صورت کامنت بگذارید تا ایمیل عضویت برایتان ارسال شود.

علی وزینی-گل آقای جوان همدان سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 20:44 http://sahmema.blogfa.com

مرسی ممنون

دعوت نامه برای شما ارسال شد.

علی وزینی-گل آقای جوان همدان چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:39 http://sahmema.blogfa.com

ترانه خانم سلام
شب بخیر
همینجوری با کامپویتر ور می رفتم
رفتم سر وقت عکسهای جشنواره پارسال
قبل از اینکه گوشواره رو ببینم
این عکسو گرفته بودم
شاید تجدیدخاطره برات بشه
ببینش بد نیست
http://i38.tinypic.com/2ppg66f.jpg
بای

hulkdx سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 00:19

سلام من میخواستم در این سایت عضو بشم ولی اول می خواستم چندتا انتقاد از سایت شما بکنم:
کتاب ها زیادی شلوغه و من که داشتم راجع به ژارنر تخیلی می گشتم هیچی پیدا نکردم به نظرم یک لیست از این کتابا با ژارنرشون بگزارید.
در ضمن میخواستم بگم من فکر کنم نوع نگارشم راجع به کتابها برای نقد انها زیاد خوب نیست

ما انتقاد پذیر نیستیم متاسفانه.
اگر نقد بنویسید نوع نگارشتان خوب می شود.
یک وبلاگ هم خودتان درست کنید و بروید در آن جا بنویسید و چیزی بنویسید که دوست دارید. چه اصراری است که بیاید در جایی بنویسید که دوستش ندارید.

hulkdx جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 22:15

این کتاب فوق العادست میخواستم ببینم سزی بعدی رو که داررن شان نوشته خوندی؟اونم خیلی قشنگه در ضمن میخواستم ادرس فارسی طرفداران این کتاب را بدم:
http://darrenshanfans.ir

اگر منظورت دموناتا یا نبرد با شیاطینه اونام خوندم.
ممنون که این آدرس رو دادی. میرم سراغش.

نیما شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 23:46 http://real-arsenal.blogsky.com

منم این مجموعه رو خوندم. واقعا جالبه . البته مجموعه جدید دارن شان ، نبرد با شیاطین هم فوق العاده است. نویسنده ی تواناییه دارن شان.

محمد چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 15:47

با سلام به شما...
من سری سرزمین اشباح رو خوندم و باید بگم واقعا عالیه...
داستان بسیار زیبا و گیرایی داره...
میمیرم واسه تیکه پرونی های دارن شان که وسط داستان خواننده رو برای تموم کردن کتاب ترغیب میکنه...
در کل دست شما هم درد نکنه..

ممنون.

فقط هری پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 19:16

منم کتابای دارن رو دوست دارم (البته نه به اندازه هری پاتر)
وبلاگ قشنگی دارین خسته نباشید

ممنون.

مینا دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 22:47 http://manandeman.blogfa.com

سلام وبلاگتون قشنگه موفق باشین .
داستان محبوبم دارن شان همه رو خوندم. دوست دارن شانی من خوشحال میشم به وب منم سری بزنید مرسی

ممنون. حتما سر می زنم.

امیر چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:05 http://www.amir-new2010.blogfa.com

شلام وبلاگ خوبی داری من کتاب دارن شان جلد اول را خوندم و تاحالا نمیدانستم که او با این سن داستان مینویسد من اول فکر کردم که او۶۰ساله است که اینتور داستان های قوی وجالب می گوید.به وبلاگ من هم سر بزن خوشحال میشم........

چشم. سر می زنم.

سارا شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:24 http://steamstar.blogfa.com

سلام وب قشنگی بود من تمام کتاب های دارن رو خوندم خیلی قشنگ بوده وراستی اگه چیزی از نبرد با شیاطین هم می دونی بنویس حتما بچه ها خوششون میاد من عاشق و دیوونه داستان های دارن هستم

چشم.

dorsa پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:16

man tmom ketabaye daren o khondam kheyli ghashangan

محدثه یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:35

سلام امکان این هس منم ازنویسنده های وبلاگ بشم ممنون میشم جواب بدین

تجربه ی وبلاگ نویسی دارید؟ اگر گیر و گرفتاری باهاش ندارید چرا که نه. ایمیل بفرستید دعوتتان کنم.

محسن

محدثه یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:10

راستش نه به کمی راهنمایی احتیاج دارم اول خودم میخواستم وبلاگ بزنم که تاالان امکانش نبوده اگه کمک کنید وکمی راهنمایی ممنون میشم تاخودم راه بیفتم البته اگرواسه شما امکان داشته باشه ودردسرنشه قربونتون

من پیشنهاد می کنم که خودتون یک وبلاگ بزنید. اینجا فرمت های خودش رو داره که شایدشما نپسندید. ولی وبلاگ خودتون رو می تونید به دلخواه درست کنید. بعدش اگر خواستید در کنار وبلاگ خودتون اینجام بنویسید. کافیه برید توی وبسایت بلاگ اسکای. این آدرسشه
http://www.blogsky.com/
خیلی زودتر از اونچه که فکر می کنید راه می افتید.
منتظر لینک وبلاگتون هستم.
راهنمایی خواستید به من ایمیل بزنید.
heaven1952@yahoo.com
بعد از ایمیل زدن به خودم هم اینجا پیغام بدید که ایمیلتون رو احیانن از توی اسپم ها پیدا کنم.
محسن.

محدثه یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:42

وبلاگ شماقابل تحسینه به این وبسایت سرمیزنم حالا اگه تونستم ونتیجه دادخوب میشه ولی اگه نشد اولین جایی که سرمیزنم اینجاس ممنون ازکمکتون

ببینید شما می تونید چندین وبلاگ داشته باشید. الان اون بغل را که نگاه کنید
صداهایی که ...
فیلم هاییی که
بعداز بیست و سه
عسک هایی که
همه مال منه. یکی دو تاش گروهی و یکی دوتاش شخصیه.
بنابراین شمابرید و یک وبلاگ درست کنید که هرچه که خودتان دوست داشتید توش بنویسید و بعد بیایید اینجا که فقط کتاب توش بنویسید.
بهترین جایی که می تونی توش وبلاگ درست بکنید بلاگ اسکایه که آدرس رو بهتون دادم..
این پیشنهاد به نظر خودم که خیلی خوبه.

محدثه سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:51

باشه تشکرتشکر

محدثه سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

راستی سلام دانلودجلد 4 کتاب زامبی دارن شان رو کی میذارید

کتاب هایی که در کتابفروشی ها هستند را ما دانلودشان را نمی گذاریم. به طور کلی دانلود کناب در این جا نداریم. مگر تک و توک. چرا که نیاز به فضا دارد و ما نداریم.

کیانوش یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:41 http://demigods.blogfa.com

سلام وبلاگ من و شما تقریبا مربوط هستند اگه مشکلی نیست مرا هم لینک کنید.

هر کس ما را لینک کند ما هم او را لینک می کنیم.

کیانوش سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://demigods.blogfa.com

من لینک کردم!

ما نیز به هم چنین.

nazanin پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:51

من عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشق این کتابم 3 بار هر 12 جلدشو خوندم.در ضمن دارن 39 سالشه نه 17

الان بله. منم خیلی این ها رو خوندم ولی هر چقدر بیشتر می خونمش بیشتر به اشکالات بنیادینش پی می برم.

nazanin پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:17

شاید اشکالاتی داشته باشه عزیزم ولی نمیشه انکار کرد فوق العادس

خب بله. خیلی خوبه.

فاطمه دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 15:29 http://anna-f.blogfa.com

من اگه اشتباه نکنم تا شکارچیان شب یا شایدم شاهزاده ی اشباح خوندم بعدش نمیدونم چِم شد که دیگه برای من جذابیتی نداشت. کلا گاهی اینطوری میشم. وسط کار حس میکنم بی خودی دارم میخونم و زود اون شعله ی شوقم سرد میشه! حس جالبی نیست که نیمه کاره رهاش کنی ولی خب دست خودم نیست نمیتونم ...

راستی ممنون از اومدنتون و درباره ی اون اسمِ ایت الله ها خیلی برام عجیبه تا حدودی.

تا جایی که به من مربوطه در مورد اون آیت الله ها درست گفتم. ولی ادامه ی پاسخ شما را به دخترم می سپارم. ظرف امروز و فردا کامنت های شما را پاسخ می دهد.
کامنت ترانه:
من خب تو سنی خوندم که برام جذابیت داشت، و هنوز هم دوستشون دارم تا حدی. ولی حالا دیگه توی تاپ لیستم نیستن :)

فاطمه دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 15:34 http://anna-f.blogfa.com

این دارن شانِ تپلی یک کتاب جدید داره مینویسه به نامِ زامبی. یکم چیزایی که توش بکار برده شده بده. البته نه تا اون حد. ولی خب فکر نکنم بشه اونو تو ایران چاپ کرد مثلِ کتاب -اسمشو یادم نمیاد - تو مایه های تالیوانا بود تالیانا بود یه همچین چیزی که تو اینترنت اصن وجود خارجی نداره. مترجمِ فارسیش هم چون نتونسته اینجا چاپ کنه رفته یه کشور دیگه ترجمه رو چاپ کرده :)

منم راجع به زامبی شنیدم و اگه اشتباه نکنم ترجمه های فرومیش هم وجود داره. ولی در هر حال هر دو سری که از دارن شان چاپ شده سانسور دارن.

shervin جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 17:05

این کتاب حرف نداره من 12جلدشو خوندم واخرش دارن شاهزاده اشباح میشه دوستش سام میمیره ودر ازمون های مرگ شرکت میکنه وبه لارتن کرپسلی میگن نباید دارن رو نیمه شبح میکردی واخرش که تبدیل بع ادم کوجولو میشه وبرای ابد میمیره اخربهترین کتاب بودش غم انگیز بود ولی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد