کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

پی پی جوراب بلند

 نویسنده این یادداشت: ترانه 

 نام کتاب:پی پی جوراب بلند 

نویسنده:آسترید لیندگرن  

 پی پی جوراب بلند دخترک شاد و مهربانی است که موهای سرخی دارد، جوراب های لنگه به لنگه قهوه ای و سیاه به پا دارد. پیراهن های عجیب می پوشد و کف شهای بزرگی به پا دارد. پدر او که ناخدا کشتی هوپه توسا است در یک طوفان ناپدید می شود . پی پی با یک چمدان پر از طلا تصمیم می گیرد د ر ویله کولا ویلایی که پدرش خریده بود تا در پیری با او در آنجا زندگی کند،برود.

ادامه مطلب ...

دنیای وارونه

 نام کتاب: دنیای وارونه  مجموعه پنجاه داستان طنز

نام نویسنده: عزیز نِسین  

 

زندگی تلخ است آقایان ،زندگی راهی است پر از سنگ و سقط

من خودم سه تا دفترچه دارم که همه شان را از فلسفه زندگی پر کرده ام. تا الان شانزده هزار جمله توی این دفترها نوشته ام: زندگی همچنین است ،زندگی همچون است ،زندگی اله است ، زندگی بله است ... خلاصه ،این دفتر پر است ازجمله های قلمبه و سلمبه در باره ی زندگی:
زندگی اضطرابی بیش نیست ...
زندگی آبی است که جریان دارد ...
ادامه مطلب ...

یادداشت های یک استعداد درک نشده!

 همیشه پای یک مشت خل و چل در میان است!

وقتی قرار باشه کتابی رو که خوندیم واسه دیگران تعریف کنیم آدم یکجوری میشه ؛ نمی دونم چقدر حرف منو قبول دارید اما خوب دقت کنید می بنید که کمی تا قسمتی از حرفهام درسته! بگذار واضح تر بگم ؛ من این کتابو خواندم حالا اومدم بشما بگم چه جور کتابی است ؛ خوب من که نمی دونم سلیقه شما چیه؟ از چی خوشتون میاد و از چی بدتون میاد؟ اصلا با چی حال می کنید؟ چه براتون جالبه ؟  و از این جور حرفها.... اصلا اولش می ترسیدم کتاب رو واستون تعریف و نقد کنم. برای همین بود که با تاخیر سه هفته ای که کار خودمو شروع کردم. در ضمن من حوصله ی نقدهای عجیب و غریب و زیر سوال بردن نویسنده و از این جور حرفها رو ندارم ، خیلی ساده کتابو براتون شفاف سازی می کنم . به همین سادگی !

این اولین آپی است که دارم می گذارم و اصلا تجربه ندارم . پس زیاد چرت  وپرت نمی گمو می رم سر اصل مطلب یعنی معرفی کتاب.

نام کتاب: یادداشتهای یک استعداد درک نشده

درون مایه :طنز (شاید اجتماعی،تاریخی،سیاسی،فرهنگی،هنری و ... هم باشه)

نویسنده: علی زراندوز

تصویرگر : حمیدرضا پورنصیری

با مقدمه: منوچهر احترامی

انتشارات: گل آقا     1387

قیمت: 1800 تومان 

ادامه مطلب ...

برادر کشی- نیکوس کازانتزاکیس

 برادرکشی
 نویسنده: نیکوس کازانتزاکیس
مترجم:
محمدابراهیم محجوب 

 دهکده ی کاسترلو صحنه ای ازنبردهای داخلی یونان است، سرخ ها به کوه رفته و شعار آزادی برابری عدالت اجتماعی سر داده و با ارتش در دهکده می جنگند. همه اهالی یک روستا هستند و پدر و پسر  یا دو برادر یا ... در مقابل یکدیگر قرار دارند و یکدیگر را می کشند. 

پدر یاناروس می خواهد مانع برادر کشی شود در جایی فریاد می زند: 

"آه، انسان، موجود بیچاره، تو می توانی کوه ها را بجنبانی، معجزه کنی و با این همه در کوه ، در خواب مرگ، در بی ایمانی غرق می شوی! تو خدا را در درون خویش داری، تو خدا را با خودت به اینسو آن سو می بری و از آن خبر نداری! فقط دم مرگ خبردار می شوی، اما آن وقت خیلی دیر است!...." 

 

.هر روز دولت ها و مذاهب و.. برادرها را به جان یکدیگر انداخته و به تماشای کشتار آنها می نشینند....داستان برادرکشی هر روز به شکلی و رنگی دگر ادامه دارد....

ادامه مطلب ...