کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

یادداشت های یک استعداد درک نشده!

 همیشه پای یک مشت خل و چل در میان است!

وقتی قرار باشه کتابی رو که خوندیم واسه دیگران تعریف کنیم آدم یکجوری میشه ؛ نمی دونم چقدر حرف منو قبول دارید اما خوب دقت کنید می بنید که کمی تا قسمتی از حرفهام درسته! بگذار واضح تر بگم ؛ من این کتابو خواندم حالا اومدم بشما بگم چه جور کتابی است ؛ خوب من که نمی دونم سلیقه شما چیه؟ از چی خوشتون میاد و از چی بدتون میاد؟ اصلا با چی حال می کنید؟ چه براتون جالبه ؟  و از این جور حرفها.... اصلا اولش می ترسیدم کتاب رو واستون تعریف و نقد کنم. برای همین بود که با تاخیر سه هفته ای که کار خودمو شروع کردم. در ضمن من حوصله ی نقدهای عجیب و غریب و زیر سوال بردن نویسنده و از این جور حرفها رو ندارم ، خیلی ساده کتابو براتون شفاف سازی می کنم . به همین سادگی !

این اولین آپی است که دارم می گذارم و اصلا تجربه ندارم . پس زیاد چرت  وپرت نمی گمو می رم سر اصل مطلب یعنی معرفی کتاب.

نام کتاب: یادداشتهای یک استعداد درک نشده

درون مایه :طنز (شاید اجتماعی،تاریخی،سیاسی،فرهنگی،هنری و ... هم باشه)

نویسنده: علی زراندوز

تصویرگر : حمیدرضا پورنصیری

با مقدمه: منوچهر احترامی

انتشارات: گل آقا     1387

قیمت: 1800 تومان 

شفاف سازی به سبک خودم :  

این کتاب اول می خواهد بگه آقا اصلا نگران پولی که واسه کتاب دادید نباشید . حتی خود نوسینده هم در مقدمه ی کتابش به این موضوع اشاره کرده و گفته شما می تونستید با این پول یک مینی پیتزا بخرید اما دادید کتاب که اصلا اشکال نداره و کار خیلی خوبی کردید و من همین جا از طرف نویسنده به شما قول می دم که نگران پول از دست رفته نیستید و تازه اش هم به سراغ دیگر کتابهای آقای زراندوز می روید. می گی نه پس خوب گوش کن .

کتاب فضای صمیمی و ساده ای داره . خیلی با حاله ؛ شیطونه و بلاست و ناقلا!

توی این کتاب تمام بزرگان تاریخ و سیاست و نویسندگان جهان توش اومدن و بازی کردن و باهات  اینقدر رابطه برقرار می کنند که انگار فکر می کنی همین دیروز پیش گالیله و هیتلر بودی و  داشتی با  صادق هدایت و حافظ  وسزار چت می کردی و سر گوش دادن آهنگ «نازی جون» با اینشتین دعوات شده!

همه ی شخصیت ها اومدن تو رو بخندونند. پسر باورت نمیشه یک مشت خل و چل پیش هم جمع شدن و دارند اکتشافات بزرگی انجام می دن!

شاید واسه شما هم جالب باشه کیا توی داستان هستند . بطور خلاصه اسم چندتاشون رو واستون می گم و شما رو به مطالعه کتاب دعوت می کنم ؛ تا به حقایق و رازهای این کتاب پی ببرید.

هیتلر- گاندی – صادق هدایت – ویکتور هوگو- دکارت- سقراط- چرچیل – ناپلئون – ژان والژان – داش آکل – افلاطون- مارکس – هگل – ویل دورانت – سزار- پینوکیو – پدر ژپتو رابینسون کروزوئه – دخترک کبریت فروش – مریخی – کلاغ بنفش-نسل سومی  و ...

آها اینو هم بگم و برم : این اساتید و اشخاصی که بالا نام بردن خیلی بچه های باحالی هستند اونا چت می کنند بنیامین گوش میدن تو قرعه کشی بانک برنده می شن سفری به مثلت برمودا می کنند  و آهنگهای معلوم الحالی مثل «نازی جون» و «پارسال همه دسته جمعی رفته بودیم زیارت» گوش می کنند و خلاصه همه کاری می کنند.

نظرات 6 + ارسال نظر
یک دوست چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 15:31

شما جدید هستید
خلاصه خیلی خوب نوشتید
فکر کنم یک تحول جدیدی اتفاق افتاده
به هرحال موفق باشید

ممنون

پروانه پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

با درود فراوان بر گل آقای همدان

ورود شما را خوش آمد می گویم.

نگاه طنز را همیشه دوست دارم. به خصوص اگر در مورد همونهایی که شما نوشتید .

سعی می کنم حتمن این کتاب رو تهیه کنم. باید خواندنی باشد.
از چه سنی می تونند این کتاب رو بخونند؟

سلام
ممنون
به قول گل آقایی ها
از ۷ تا ۷۷ ساله ها

محسن یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 00:13 http://after23.blogsky.com

ورود شما را به وبلاگ کتابامون تبریک می گویم. امیدوارم بتوانیم حالا حالا ها در کنار هم باشیم.
برای آشنایی دیگر دوستان هم میگویم که آقای علی آقای وزینی از دوستان جوان این وبلاگ هستند و خبرنگار روزنامه گل آقا در همدان هم هستند. لینک وبلاگشان را هم آن بغل چسبانده ایم.

ان شا الله
البته اگر رویی برام باقی بمونه
نیموده همه ی وبلاگ رو ویران کردم
فونت خراب - کامنت های تائید شده بیخودی - نقض قوانین

سعی خودم را برای جبران این است که حالا حالا ها فعالیتم را ادامه بدم و قوانین را رعایت کنم

از همه مخصوصا آقای محسن مهدی بهشت عذر می خواهم

محسن یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 http://after23.blogsky.com

علی جان کاشکی همه خرابکاریها مثل خرابکاریهای تو بود.

سودا شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:11

سلام و خسته نباشید...
از موبلاگتون خوشم اومد و مایلم که برونم چطور میتونم این کتابو تهیه کنم؟؟؟؟

با تشکر

الهام حبشی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 23:35 http://elhamhabashi.blog.ir/

سلام، من یک نویسنده ی جوان هستم و خیلی دوست دارم کتاب های طنز جون داری رو بخونم تا بتونم قدرت بامزه نویسی خودم رو به طنز نویسی ارتقا بدم.
ممنون میشم اگر طنزهای خوبی رو بهم معرفی کنین :)

شوربختانه نویسنده ی این یادداشت دیگر در اینجا نمی نویسند. در پاسخ به پرسش شما من جز "احمق های چلم و تاریخشان"
http://ketabamoon.blogsky.com/1389/09/08/post-215/
شاه گوش می کند
http://ketabamoon.blogsky.com/1391/11/20/post-299/
مثالی ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد