کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

علف ها آواز می خوانند

 

نام اثر: علف ها آواز می خوانند 

نویسنده: دوریس لسینگ 

مترجم: زهرا کریمی

ناشر: آشیانه کتاب

 

چکیده: 

مری زندگی شاد و راحتی داشت. او کار خوب، دوستان متعدد و استقلال فردی خودش را داشت. تا اینکه در یکی از مهمانی ها اظهار نظر توهین آمیز دوستانش را در مورد خودش شنید. آنها به اون گفتند: ترشیده – از همان لحظه مری تصمیم با ازدواج گرفت. دیک کشاورزی از روستاست که از کشورش به امید خوشبحتی به آفریقا مسافرت کرده است. دیک و مری با همه نفاوت هاشان ازدواج می کنند و هر دو به این ازدواج پایبندند اما نظرشان در باب استفاده از بردگان سیاهپوست عکس هم است. مری معتقد است که باید با شلاق انان را رام گرد اما دیک این اعتقاد را ندارد. تا اینکه موزس خدمتکار سیاهپوست وارد خانه آنها می شود... 

 در انتهای داستال شاهد تغییر رفتار شخصیت های داستان می شویم . دیک فردی بی اراده و تهی از آرمانهای جوانیش ، مری زنی بی هدف که به رغم زندگی منطقی و شاد گدشته اش دچار اختلالات روانی می شود و موزس، که تمام روح خانه در اختیار اوست.

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 http://after23.blogsky.com

خب آخرش؟ این چکیده ی همه اش نبود که.
من خیلی دوست دارم یکی بیاد و چکیده یک کتابی را از اول تا آخر برام بگه. بعدش اگه دلم خواست برم بخونمش. عین فیلم که اول با دور تند نگاش می کنم بعدش شاید با دور کند ببینمش.

تصحیح شد

فرناز شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:12

طرح روی جلدش که خوبه . من همیشه فکر می کنم طرح روی جلد می تونه خیلی اثرگذار باشه . داستان هم از اونهائی به نظر میاد که بقدر کافی آدم رو جذب می کنند . اگر درپایان قرار بود همه چی خوب و خوش باشه تعجب می کردم چون وقتی کسی با اون دلیل احمقانه تصمیم به ازدواج میگیره نباید همه چی خوب و خوش باشه !! اما همین که به نظر میاد رفته رفته اوضاع و احوال پیچیده تر میشه کار رو جذاب می کنه . مرسی از معرفی .

با سلام
زاستش من عکس طرح جلد نسخه لاتین شو گذاشتم چون به عکس نسخه فارسی اش دسترسی نداشتم و عکس نسخه ترجمه چنگی هم به دل نمی زد.
دوریس لیسینک در به تصویر کشیدن فاصله بین انسانها تبحر داره و خواننده در این کتاب فاصله موجود بین انسانها و روابط شوت را کاملا لمس می کنه

پروانه دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

پیش از این فرزند پنجم را از دوریس لسینگ در اینجا داشتیم.
دو داستان کوتاه هم از این نویسنده برنده نوبل ادبیات خوانده ام.
قلمش را بسیار دوست دارم. ترجمه ها هم خوب بودند. این کتاب را به لیست "کتاب هایی که باید بخوانم" اضافه می کنم.

لیلی شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 http://lilymoslemi.blogfa.com

این کتاب رمان برگزیده ی من برای تحقیق پایان نامه ام هست. دوریس لسینگ رو خیلی دوست دارم.

منم دئسش دارم دوست عزیز
وگرنه در موردش نمی نوشتم :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد