کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

دالان بهشت

                              

نویسنده : نازی صفوی

نشر : ققنوس

 

 داستان از اونجا شورع میشه که مهناز با حالی خراب بی خبر وارد خونه ی برادرش شده با دیدن محمد طاقت نیاورده و از حال می ره، یهو تمام وقایع 10 سال پیش از جلوی چشمانش میگذرند.

مهناز دختر یکی یکدونه ی خانواده ی پنج نفریشان+مادربزرگ هست، شانزده سال دارد و هنوز در دوران خوش کودکی شناور.خاستگاری همسایشون از مهناز و دادن جواب مثبت اون رو با دوران دیگه ای از زندگی آشنا می کنه ولی مهناز فکر میکنه که اینجا پایان راهه، قدر این خوشبختی رو نمیدونه( تعجبی نداره،چون براش زحمت نکشیده!) و با افکار بچگانه مشکلاتی رو پیش میاره! محمد هم که خدا نیست! بلاخره روزی خسته میشه! و بلاخره توی یه دعوای سرنوشت ساز میذاره میره، و بعدا هم غیابی طلاق میگیره و حالا مهناز مونده با یه روخ درب و داغون و دلتنگی معشوق...

ادامه مطلب ...

مجموعه کتابهای« مشکلات رفتاری کودکان»

مجموعه کتابهای« مشکلات رفتاری کودکان» 

به کوشش: نیره السادات حسینی  

انتشارات:  قدس رضوی 

 قیمت: 50000  ریال

 

  کتابهای «مشکلات رفتاری کودکان» در ده جلد ، در اندازه کوچک با رنگ آمیزی و طرح های روی جلد زیبا در یک پاکت جای گرفته اند.   

 

«کمی به سخنان و رفتارهای خود دقت کنید. به خاطر بیاورید چند بار بدون آنکه متوجه حضور کودک خود شوید به دیگران دروغ گفته اید؟ کودکان شما در حال الگو گیری هستند و می توانند تمام ظرایف رفتار و گفتار شما را ضبط و از آن تقلید کنند. دروغگویی نیز به مین شیوه اموخته می شود.» 

برداشت از کتاب : کودک و دروغگویی

ادامه مطلب ...

در جنگل ستاره ها

زندگی ام محو می شود
به سان اعداد نبشته بر آب

به ایزدان پناه می جویم  
لابه کنان  
تا به دیدارت درآیم  
ای عشق ! 
 +‌+‌+‌ 


 در جنگل ستاره ها  

برگزید ه ی تانکا و هایکو 
از کلاسیک تا مدرن  
برگردان ابوالقاسم اسماعیل پور   
+‌+‌+‌
میان خورشیدهای همیشه /از شکسپیر تاپیشتازان شعر نو  
هیچ مسافری برنمی گردد/مجموعه ی اشعار نیش واکی  
رویای ماه /شعر معاصر آفریقا 
آتش روزانه /اکتاویو پاز 
چشم اندازهای شعر نو در قرن بیستم  

ادامه مطلب ...

خداحافظ گاری کوپر

خداحافظ گاری کوپر 

اثر : رومن گاری 

ترجمه : سروش حبیبی خداحافظ گاری کوپر

 

 خداحافظ گاری کوپر داستانی است که در زمان جنگ امریکا و ویتنام اتفاق می افتد . چندین جوان اسکی باز که از همه چیز در زندگی خسته شده اند و عاشق اسکی هستند در ارتفاعاتی در کشور سوئیس در کلبه یک جوان پولدار روزگار می گذرانند و هر از گاهی که پولشان ته می کشد به پایین آمده و پول و پله ای جمع می کنند و برمی گردند. کتاب را شاید به نوعی بتوان گفت که دارای تاریخ مصرف می باشد، خواننده امروز به هیچ عنوان نمی تواند با مقوله های فرهنگی ذکر شده در طول داستان ارتباط برقرار کند ولی با این حال جاذبه های بسیار دیگری هست که شما را تا انتها با خود می برد.

لحن شروع داستان به نوعی است که شما را حسابی گیج میکند و کلی باید بگذرد تا بفهمید بین چه کسانی قرار گرفته اید . لحن عصیانگر راوی بدون هیچ نوع ملاحظات اخلاقی شاید یکی از جاذبه های است که در همین ابتدای داستان به چشم می خورد و در تمام شخصیت های داستان وجود دارد . لنی جوان امریکایی است که به خاطر نرفتن به جنگ از کشورش فرار کرده و از همه چیز گریزان است.

ادامه مطلب ...

اندوه ماه

نام اثر: اندوه ماه

نویسنده:آرش حجاری

ناشر: کاروان

تعداد صفحه: ۲۰۸


خلاصه داستان:

داستان درباره دکتر جوان و نسبتا موفقی است که با تمام موفقیت هایش باز هم دنبال حقایق گمشده زندگیش می گردد و از همین روی سفری بی آغاز و بی پایان را شروع می کند، سفری به درازای چند هزار سال، سفری به قدمت آرش کمانگیر و آرمانش، آنجا که آرش یرای هدفش روحش را قربانی می کند و از همان زمان در سراسر تاریخ این مرز و بوم زنده است و زندگی می کند و تمام جاده ها را می پیماید، پزشک جوان در انتهای این سفر به آغاز راه بر می گردد و گمشده ها را پیدا می کند و این دور تسلسل آدامه می یابد...

ادامه مطلب ...

شازده احتجاب

نام کتاب : شازده احتجاب

 

نوشته هوشنگ گلشیری 

چاپ سیزدهم زمستان ۸۱ 

انتشارات نیلوفر

شازده احتجاب، آخرین بازمانده خاندان قاجار به سل موروثی مبتلا است. مراد، پیشکار سابق شازده و همسرش حسنی هر از گاه نزد شازده می روند و مراد خبر مرگ افراد خانواده و خویشان شازده را به او می دهد. شبی شازده مراد را در کوچه می بیند و وقتی درمی یابد که او فقط برای گرفتن پول نیامده است، گمان می کند که خبر مرگ خود شازده را آورده است. اجداد شازده در قابهای فاخر بر روی دیوار قرار گرفتند و در شب آخر زندگی او خاطرات خانوادگی و آن چه را که اجداد خون ریز او و خودش بر سر رعایا و نزدیکان شان آورده اند، به خاطر می آورد: «ماجرای کشته شدن مادربزرگ و برادر ناتنی شان به دست جد بزرگ به گلوله بستن عده ای از رعایا که به دادخواهی برخاسته اند و زجرکش کردن همسرش فخرالنسا». وقتی شب به پایان می رسد مراد، سوار بر صندلی چرخ دار، به کمک همسرش نزد شازده احتجاب می رود و خبر مرگ خود شازده را به او می دهد. انگار که شازده پیک مرگ خودش هم بوده است.

خوندن این کتاب درست همون احساسی رو به من  داد که  وقتی بوف کور  رو خوندم داستانی که از سیال بودن ذهن کمک می گیره و زمانهای درهم ریخته داره . شخصیت های های داستان اغلب یکی هستن و داستان از زبان شخصیتهای مختلف روایت می شه  این دو دویی ها یادآور همون آنیما و آنیموس میشه ... داستان چفت و بست خوبی داره  و سفر در لایه های متفاوت فرهنگ و باورهای ایرانی رو برای خواننده مقدور می کنه...

ادامه مطلب ...

آنچه در بهار هشتاد و نه بر این لوح گذشت

  

این ها عکس های روی  جلد کتابهایی است که در بهار هشتاد و نه خواندیم و در اینجا از آن ها نوشتیم. این را به جای "آینس روح من" اثر ایزابل آلنده گذاشتم. آینس بماند برای بعد.

کسی می آید

نام کتاب : کسی می آید                                       

نویسنده : مریم ریاحی

انتشارات : پرسمان / چاپ پنجم 1389

 

خورشید سال آخر دبیرستان هست و در خانواده ای سنتی و مذهبی زندگی میکنه.مثل محله های قدیمی، همسایه ها  ارتباط نزدیکی با هم دارند. برا همین خورشید از بچگی یکی از پسرهای همسایه به اسم حسام که دوست نزدیگ برادرش هم بوده رو دوست داره اما از نگاه اون و رفتار هاش نمیتونه بفهمه اون هم چنین حسی به خوردشید داره یا نه( از دید خواننده که ضایع هست حسام هم دوسش داره! ولی خودش چیزه دیگه نمیفهمه!:دی) حسام هم از این بچه مومن های سر به زیر همه چی تمام هست!

خب یه روز یه آقا پسره ای پیدا میشه که میخواد با خورشید دوست بشه، از اون سمج های روزگار ها!

این دخترا یه اکیپ سه نفره بودن- خورشید، دختر خالش پری و همسایه دیوار به دیوارشون سحر- آقا هر کدوم از اینا عاشق یکی از این پسر ها هستن، عکس العمل هاشون رو که میدید از خنده روده بر میشدی! :دی  دختر دبیرستانی هستن دیگه :دی

 

ادامه مطلب ...