کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

آفرین ِ فردوسی (سی قصه از شاهنامه)

نام کتاب: آفرین فردوسی 

نویسنده: محمد جعفر  محجوب 

ناشر: مروارید

 تعداد صفحات: 398 

 

 

 نام کتاب بر همه آشناست و نیازی به نوشتن در آن باره نیست. 

  

 

 

داستان بسیار خواندنی کیخسرو را از پیوند زیر بشنوید: 

   فرجام کار کیخسرو
نوشته ی دکتر محجوب در کتاب آفرین فردوسی

نظرات 11 + ارسال نظر
محسن یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 http://sedahamoon.blogsky.com

چه خوب که این جا هم صدا دار شد. دستتون درد نکنه. اگر متن را هم در ادامه مطلب بیاورید، چه بهتر.

تایپ متن برایم کمی دشوار است ، امیدوارم بتوانم تا فردا به تصاویر صفحات این داستان در اینجا پیوند دهم.

نمی دانم که اجرا کننده این داستان کیست ولی بسیار شنیدنی است.

محسن یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 http://sedahamoon.blogsky.com

اشتباه نشه البته. منظورم فقط داستان کیخسرو بود. نه متن این کتاب.

مریم یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:54

متشکرم من اون آواها رو دانلود کردم تا سر فرصت و تو خونه گوش بدم

خواهش می کنم.
خوشحال می شوم نظر شما را در باره آن بدانم.
با سپاس

محسن یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 15:26 http://sedahamoon.blogsky.com

تایپ متن درست است. زیاد است. فکر کردم با کپی، قضیه حل بشود.
یکی از مشکلات کپی کردن فایلهای شعر این است که قالبت اولیه در جدول تایپ می شود و انتقالش سخت است.

بابک یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 15:30

دوست دارم آنروز را ببینم که مانند کتاب های هری پاتر ، نوجوانان و جوانان ما داستان هاب فردوسی را دست به دست بگردانند.

شما جوان ها که دستی به قلم دارید آستین ها را بالا بزنید .

فرناز یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 19:03

مرسی پروانه جان
این کتاب را حتما می خرم و سعی می کنم ! بخوانیم .
قسمت شنیدن هم حتما و به زودی .
ضمنا در صورت امکان دوست دارم توضیخی در مورد نوع نثر و حال و هوای کلی کتاب از نظر تو و برای آدم هائی مثل خودم ( که میدانی ) بدانم .

خواهش می کنم
دکتر محجوب که برای همه آشناهستند.
اگر تصمیم داشتی بخوانی می توانم به تو امانت دهم چون هدیه است.

سعی خودمو می کنم یه چیزی بنویسم.

امید طلوع یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:24 http://omidetolo.blogfa.com

به ما سر بزنید و موضوع را انتخاب کنید منتظرتون هستیم[گل]

شما که سر زدید چرا نظرتون رو ننوشتید!
گل

مریم دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:15 http://voodoo.blogsky.com

درود و سپاس خانوم پروانه عزیز
از شنیدن آواها لذت بردم بسیار زیبا خوانده شده بود و باعث شد کتاب رو همون دیشب بخرم
گفتارها جالب مخصوصا بحث جاودانگی کیخسرو
من شاهنامه خونده بودم اما انگار هنوز هم درک نکردمش چون اصلا متوجه این اشاره فردوسی نبودم
تو کتاب کیخسروی آرش حجازی به این موضوع پرداخته شده بود منتها فکر می کردم به لحاظ جذابیت داستانی ذکر شده
واسم جالبه زمانهای موازی و شاهنامه، فیزیک در شاهنامه ، داستانهای بسیار هیجان انگیز و قابل تامل
با بابک عزیز موافقم و همینطور امیدوارم مثل جذابیت کتابهای دن براون و پرداختن به موضوعات افسانه ای به شاهنامه هم پرداخته شود.... بعد از خوندن کتاب بازم میام تو نظرات
----------------------------------------
راستی آواها رو ریختم تو گوشی موبایلم و موقع خواب مثل زمانی که به داستانهای شب رادیو گوش می دادم ، دوباره گوش دادم و برای چند نفری هم بلوتوث کردم

با درود
شاهنامه از دید دکتر محجوب هم تماشایی و خواندنی است.

فردوسی از بیشتر شاهان خوشش نمی آمد ولی کیخسرو را خیلی دوست داشت.

کتاب کیخسرو آرش حجازی را نخوانده ام امیدوارم با یادداشتی از شما با این کتاب آشنا شوم.

دن براون و...:
دلیل آن کم کاری نویسندگان ما هست و بس.

آواها: از زنده یاد دکتر محجوب یک سری سخنرانی در باره ی شاهنامه به یادگار مانده است که می توانی کم کم از اینترنت دریافت کنی و گوش دهی.

با سپاس فراوان از پیام هایت

بهار پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:20

سلام
من چند روز پیش از طریق گوگل با وبلاگتون آشنا شدم و از این بابت خیلی خوشحالم. چون مدتی هست که خوندن رو به صورت جدی شروع کردم و البته هنوز اول راهم.
چند روز پیش دوستی به من کتاب "فراتر از بودن" کریستین بوبن رو معرفی کرد که از لحاظ روحی به شدت با روحیه ی این روزهام می خونه. راستش هر چقدر گشتم نتونستم پیداش کنم. با ترجمه ی آقای حبیب گوهری راد چند جایی بود اما ترجمه ی خانم نگار صادقی اصلا توی بازار کتاب نیست و همینطور توی هیچ سایت دانلود کتابی. از اونجایی که خیلی دوست دارم این کتاب رو بخونم می خواستم ببینم برای شما امکان گذاشتن کتاب توی وبلاگ برای من وجود داره؟ حتی اگر بصورت عکس باشه من خودم دوباره تایپش می کنم.
ممنون می شم جواب کامنتم رو بدین.

آریا پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 19:52

فکر کنم کتاب جالبی باشه . اختمالا خوشم میاد ازش .

فقط یک سوال کاملا به صورت قصه دراومده یا هنوز بعضی از کلمه های سنگین شعری توش هست ؟
:) مرسی

در این باره چه گفتگویی خوبی با هم داشتیم همیشه در یادم می ماند.

پاسخم را یک بار دیگر در اینجا هم می نویسم: بهتر است شاهنامه را به دست بگیری و بخوانی.

ARASH جمعه 30 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 19:57

بیان زیبای دکتر محجوب عالیه ای کاش اثار صوتی و تحلیلی بیشتری از ایشان موجود بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد