کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

گزارش یک آدم ربایی


گزارش یک آدم ربایی

نوشته‌ی: گابریل گارسیا مارکز

ترجمه‌ی: کیومرث پارسای

نشر: علم

481 ص، 110.000 ریال

چاپ چهارم 1390

تیراژ: 3300

***

این کتاب، داستان چیزی بیش از یک آدم ربایی ساده است. روایتی است از دورانی که بر مردم کلمیبا گذشته است. در اوائل آخرین دهه‌ی قرن بیستم. ینی دوران حاکمیت باندهای مواد مخدر بر زندگی مردم آن خطه از جهان. سرکرده‌ی این باند، پابلو اسکوبار بود. که محل اقامتش توسط پلیسی ردیابی شد و به قتل رسید. وزآن پس کلمیبا پس از گذار از یک رشته اصلاحات، رنگ آرامش ب خود دید.

ادامه مطلب ...

سقا تالارهای مازندران

نام کتاب:سقا تالارهای مازندران  

منطقه بابل- وجهی از معماری آیینی 

معصومه رحیم زاده 

انتشارات : اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران 

زمستان 82 

صفحات :300 

بها: ... 

 

کتاب را از محوطه باستانی «گوهرتپه»  خریداری کردم.  همان در دم تا بازش کردم تا آخر در هنگام حرکت ماشین با تند خوانی به پایان رسید و بارها به تماشای عکس های زنده اش نشستم. 

افزون بر عکس هایی از این بناهای تمام ساخته شده از چوب  عکس های بسیار قشنگ نقش  و نگاره های روی بنا آراسته است.  

 

http://foroughnajafi.blogfa.com/post-8.aspx

روز خرگوش



نویسنده:  بلقیس سلیمانی 

نشر: چشمه 

قیمت: سه هزار و دویست تومان 

داستان در صد و بیست صفحه 


داستان بدون پیچیدگی خاصی آغاز می شود. در آخرین صفحه می فهمیم که چرا اسم آن "روز خرگوش" است در حالی که دو بخش داستان نامهای "روز آذین" و " روز آزیتا" را برخود دارند. در هر یک از بخشها باقسمتی از زندگی راوی آشنا می شویم. راوی یک زن میانسال است که مسافر کشی می کند اما خیلی زود می فهمیم که او یک مسافرکش معمولی نیست با خواسته های طبیعی عموم آنها.  


"زن های میانسال بهترین مسافران عالم اند , در برزخ جوانی و پیری به سر می برند, با آرایش و پیرایش خودشان را پشت مرز میانسالی پنهان می کنند و با نکته سنجی مدام خودشان را به آنسوی مرز جوانی می کشانند. جوانی شان سر به دنبال پیری شان گذاشته و در هر حرکت و حرفشان مدام خودش را به رخ می کشد. زبان طنز آلود, گزنده و تلخشان مدام می چرخد و می گردد و این همان چیزی است که من می خواهم."

...

(از متن کتاب )


جالب اینکه هر بار  با یکی از آدمهای نزدیک این زن و دیدگاه های راوی نسبت به او آشنا می شویم.  این با آرامش و لطافت زن میانسالی  اتفاق می افتد. 

حتی یک جا زن نویسنده ای حضور دارد به اسم بلقیس سلیمانی که راوی او را هم به ما معرفی می کند با قاعده های خودش. جوری که دوست داشتیم به او نگاه کنیم اما شاید دوست نداشتیم که بلقیس سلیمانی از خودش به این شکل حرف بزند .. اما راوی اینها را به ما می گوید و دوست داریم.


پیش از این بازی عروس و داماد را از این نویسنده در همین وبلاگ با هم مرور کرده ایم .


http://ketabamoon.blogsky.com/1389/12/03/post-231/