کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

فصلنامه فرهنگ و مردم ویژه ی شاهنامه


یکی از فصلنامه های بسیار قابل اعتماد، مستند و دارای دانش گسترده، فصلنامه ی فرهنگ و مردم است که آقای سیداحمد وکیلیان صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر آن است اما می شود گفت که دانش آقای وکیلیان و دانشِ دوستان دانشمند ایشان در عرصه ی فرهنگ عامیانه (فولکلور) این فصلنامه را به نشریه ای وزین در کشور ما تبدیل کرده است اما شناخت و گسترش آن در جامعه ی کتابخوان به اندازه ی آن همه تلاش سخت کوشانه ی این دوستان نیست. آقای وکیلیان که عمری را در ادبیات عامیانه (فولکلور ) گذرانده اند با تمام وجود و اشتیاق این فصلنامه را می گردانند.

فصلنامه فرهنگ و مردم در شماره 25 و 25 به طور اختصاصی به شاهنامه با دیدگاه روایات عامیانه، طومار نقالان، حضور قهرمانان شاهنامه در ضرب المثل های فارسی، هلن، هجیر، فردوسی و همر، تاثیر شاهنامه در زبان مردم و  موارد دیگر می‏ پردازد. 

نظرات 5 + ارسال نظر
mehrab kamali پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:43 http://mehrabkaali.blogsky.com

Salam dooste khoobam
Az moarefiee k kardid mamnoon

Man ham be shahname alagheie vafer daram.
tahsilate takmilim ham adabiate farsist ba gerayeshe bastan

سلام
خوشحالم که مورد توجهتان قرار گرفت.

نیره جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:49 http://bahareman.blogsky.com

درود
فرانک عزیزم از این معرفی ی خوب بسیار سپاس گزارم. من این فصلنامه را نمی خواندم، امیدوارم به بهانه ی این معرفی بخوانمش.

سپاس. نیره ی عزیز. فصل نامه ی خیلی خوبی است. خوشحالم از توجهت.

ابوالفضل یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:02 http://www.falsecreature.blogfa.com

من این کتابا رو خوندم.قشنگند.جا داره راجع بهشون حرف بزنیم.

"فرا تر از بودن" از کریستین بوبن
"دسته گلی برای الجرنون" از دنیل کیس
"بار دیگر شهری که دوست می داشتم" از نادر ابراهیمی
"درخت زیبای من" از ژوزه مائورو ده واسکونسلوس

بله. کتاب های قشنگی هستند و برای خواندن و وقت گذاشتن می ارزند.

علی اکبر چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:04

خیلی از شاهنامه دورم.
اینهم جزو دریغ و حسرت هایی ست که یاد گرفته ام فقط کشیدنش رو یدک بکشم.
برای یک ایرانی چی بدتر که شاهنامه را لب طاقچه بگذارد و دست به دست کند.
شاه کتاب.
راستی اینکه شما نوشتی من اقلا ندیده ام اما یقین دارم مهم و کار شده است.رشک افزا!
ممنون.

شاهنامه جهانی ست وسیع فقط باید به آن وارد شد بقیه اش را خودش پیش می برد.
بله این فصلنامه یکی از فصلنامه های تخصصی در حوزه ی فرهنگ عامیانه در ایران است که بسیار هم قابل استناد می باشد.

مهشید دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:05

سالها پیش وقتی کتاب دارا و ندار از آقای درویشیان رو خوندم (حدود ۱۰ -۱۲ سال پیش!) گفتم چه نویسنده ی گمنامی چه خوب می نویسه . اما الان می بینم انگار خیلی هم فکرم درست نبوده . ممنون بابت معرفیتون .
به ما هم سر بزنید .

چون بعد از چند روز خانم فرانک به اینجا سر نزدند من با اجازه ی ایشان فقط کامنت را تایید می کنم.

خود من همیشه به شما سر می زنم.
محسن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد