کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

شهر هم‌نوازان سپید


بختیار علی


در خلاء محض غول‌های ادبی و در دوره‌ی نبود قله‌های رفیع در رومان نویسی، بی‌شک بختیارعلی غول بزرگ ادبیات و یکی از قله‌های بلند داستان‌نویسی در جهان است. اینک تنها پس از چهار سال می‌توان لقب شاهکار ادبیات کرد را از "آخرین انار دنیا" گرفت و به اثر تازه‌اش "شهر هم‌نوازان سپید" داد. " این کتاب مهم‌ترین رومان در ادبیات کرد است.
"شیرکو بی‌کس، در زمان انتشار کتاب"

شهر هم‌نوازان سپید

اثر بختیار علی – برگردان الهه قاسم زاده

نشر دات – چاپ اول – 2000 نسخه – 580 صفحه 1395 – 38000 تومان

نظرات 6 + ارسال نظر
مارسی شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 00:13

آخرین انار دنیا.به نظرم تمها کتابی که به سفارش آقای کتابفروش گرفتم و خوب درومد.
در کانال قول چند خط از کامو رو داده بودید

چشم. ولی کاموهام همه مال دوران جوانیه و نو نیستند. ولی چشم.

میله بدون پرچم شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 13:56

سلام قربان
سال نو مبارک
امسال باید حتماً این دو کتاب را به کتابخانه‌ام اضافه کنم و همزمان برای خودم دعا کنم ده سالی بیشتر زنده بمانم

همه اش ده سال؟ بیشتر بخوایید که ده سالش به تصویب برسه.

میله بدون پرچم دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 09:17

ده سال به نظرم کفایت می‌کند! (ده سال باضافه آن هفتاد و اندی میانگین عمر مردان در ایران) چون با توجه به ژن و سبک زندگی خودم به نظر می‌رسد از هشتاد به بعد نه چشمم توان دیدن دارد و نه دستم توان نگه‌داشتن کتاب

کافیه که گوش سالم باشه. یکی برات می خونه. تازه تا وقتی شما هشتاد ساله بشی کلی تکنولوژی جلوتر میره عمر خیلی طولانی تر میشه. زمانی که من کوچک بودم اگر کسی 50 سال عمر می کرد می گفتند که یک پاش لب گوره. الان تا نود رو راحت میرن. و این سرعت ازدیاد عمر خیلی زیاد شده.

میله بدون پرچم شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 10:07

مخصوصاً اگر الان ورزش کنیم و رعایت یک سری مسایل راحت تا نود رو با کیفیت می‌رویم پس از الان به فکر تربیت آن افرادی باشم که قرار است برایم بخوانند

مهرداد سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 12:35 http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
خوشحالم باز هم می بینمتان.
من از این نویسنده هنوز کتابی نخوندم.
پیشنهاد شما برای شروع کدوم کتابشه ؟

ممنون. من هم از دیدار شما خوشحالم.
برای شروع کتاب زیر را بخوانید.
عمویم جمشیدخان، مردی که باد همواره او را با خود می برد.
در آدرس زیر هم از این کتاب نوشته ام.
http://ketabamoon.blogsky.com/1394/12/18/post-376/

سوگل مقوم یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 13:10

من هم طرفدار پر و پاقرص بختیار علی هستم. اخیرا «جمیشیدخان عمویم که باد او را با خود می‌برد» رو خوندم و حسابی کیف کردم. بعد به طور اتفاقی کتاب یه خیلی خوبی هم دیدم از مقالات ادبی اش که افراز چاپ کرده و هرچند در ترجمه و ویرایش معایبی هست ولی از لطفش کم نکرده و من حسابی سرگرمش شدم: «به عقب نگریستن اورفئوس» (در ضمن یک شانس شیرینی هم آوردم، از یه کتاب فروشی 22 تومن گرفتمش بعد دیدم در چاپ جدید شده 34 تومن-_- )

به نظر من که جمشیدخان با توجه به حجم کمش کتاب خوبیه. در مجموع از همه ی کتاباش اونو بیشتر دوست دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد