کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

نوای اسرار آمیز


نام اثر: نوای اسرار آمیز(نمایشنامه)

نویسنده: اریک امانوئل اشمیت

مترجم: شهلا حائری

ناشر: نشر قطره


خلاصه داستان:


نویسنده داستان دو مرد و شرح دلباختگی شان را حکایت می کند. یکی از دو مرد ابل زنورکو برنده جایزه نوبل ادبیات است که تنها در جزیره ای دور در دریای نروژ زندگی می کند و دیگری اریک لارسن. مردی که خود را خبرنگار نشریه نُبروْزنیک معرفی می کند در موقعیتی جالب به هم می رسند. گفتگوی شان درباره آخرین کتاب زنورکو به نام "عشق ناگفته" درباره مکاتبات عاشقانه یک مرد و زن بود که در ادامه روند مصاحبه عوض می شود و به همراه آن هویت های این دو مرد. خواندن این کتاب انتظار علاقمندان امانوئل اشمیت را مانند سایر آثارش برآورده می کند. 


بریده ای از داستان:

...



لارسن:      نباید هرگز این زن رو ترک می کردید. وقتی از خودتون دورش کردین داغون شد.


زنورکو:       دیگه واقعا کم آوردید! همه چی بین ما قوی بود؛ هم نوازش- هم جدائی . من چیزی رو فدا نکردم ؛ هر دو مون موافق بودیم. اگر نه به نظر شما چرا قبول کرد؟


لارسن:      گمان می کنم مثل همه کسائی که روحیه عاشق پیشه دارن اون هم طبیعتش مستعد بدبختی بود (مکث) بعدش هم ... شما رو دوست داشت. به خاطر شما تن به این کار داد - فقط به خاطر شما.


زنورکو:       دست ور دارید!


لارسن:   شما هر دو به ابل زنورکوی بزرگ فکر می کردید - شما و اون.

(زنورکو می زند زیر خنده)


زنورکو:       ولی بگید ببینم - بدجوری دارید ازش طرفداری می کنید!(با شیطنت) راحت برای دفاع از همشهری تون بر اشفته می شید ... هلن مترناک رو خوب می شاناسید - مگه نه؟


لارسن:      خیلی خوب. (مکث) زنمه.

(زنورکو مات بر جا ماند)

....

نظرات 8 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:26

چرا من فکر می کردم اریک امائول اشمیت آلمانیه؟

به خاطر اشمیتش هست احتمالا شاید تو یکی از شهر های مرزی فرانسه و آلمان بدنیا اومده

پروانه جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:29

عشق ، حکایتی که از هر زبانی به گونه ای دیگر است! و هیچگاه کهنه نمی شود!
و چه خوب.

به هر روی موضوعی است که نویسندگان بسیاری به آن سرگرمند و خوانندگان بسیاری نیز و... ناشران و... و این زنجیر ادامه دارد...

شیوه داستانش منو جذب کرده و به خاطر نگارش نویسندش به این کتاب علاقمند شدم

پروانه جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:31

بابک گرامی
خوشحالم که می بینم اینجا بیشتر حضور داری و از خوانده هایت می نویسی. کتابی پیش از این نوشتی که باید بروم سراغش و بخوانم.

حتما مطالعه بفرمائید آن کتاب را هم خواندنیست و هم تاریخی- شاهنامه آخرش خوشست رو هم مطالعه کنید که فراخور زمینه پژوهش شما هست

منیژه شهرابی شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 http://afarinesh19.blogfa.com

سلام . ممنونم که به وب من سر زدی . اگر دوست داشته باشید وب همدیگر را پیوند بکنیم . باز هم به وب شما سر می زنم، باز هم به وب من سر بزنید و با دادن نظراتتان خوشحالم بکنید و اگر دوست داشته باشید ادامه فیلمنامه را در وب بگذارم . متشکرم - شهرابی

هر کس که لینک ما را به وبلاگش بچسباند ما هم لینکش را به وبلاگمان می چسبانیم.
اگر براتون سخت نیست این کار را بکنید.
ممنون می شم.

هدیه پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 00:34

من عاشق کارای آقای اشمیت هستم.خصوصا خرده جنایتهای زناشویی فوقالعاده بود.

زهره جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 http://taranebaroon.loxblog.com

مرسی. حتما باید این کتاب رو بخونم. راستی منم فکر می کردم اریک امانوئل اشمیت آلمانیه. من کارای ایشونو خیلی دوست دارم. به خصوص اسکار و خانم صورتی و مهمانسرای دو دنیا. و البته بقیه هم خیلی خیلی قشنگ اند. با اینکه زیاد از نمایشنامه خوشم نمیاد اما کارهای آقای اشمیت جزء کتاب های مورد علاقه م هستن.

میله بدون پرچم شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:05 http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام
کتاب قابل تامل و خوش ساختی بود...در سفر دو بار پشت سر هم خواندمش

مهسا موج سوار موج ۸۸ چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 20:53

سلام من نمایش رادیویی (رادیو تئاتر)ّ نوای اسرار امیز رو به کارگردانی اقای علی تاجمیر دیدم و شنیدم فوق العاده بود اگه مایل بودید از سایت ایران صدا دانلود کنید و گوش بدید نمایش جذابیه .موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد