کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

نقدی بر کتاب خودمان

این یکی نقد کتاب خودمان است. من فکر می‌کنم یک بلاتکلیفی در این وبلاگ وزین وجود دارد از نظر زمان آپ کردن پست‌های جدید و نیز نوبت وبلاگ نویسان ارجمند. این باب را خارج از قضیه نقد کتاب‌ها در اینجا می‌گشایم که نظر بدهید. چه بکنیم که یک پست در چرت نماند و پست دیگر هنوز گرم نشده به پایین شیفت شود. روزهای اول که همه گرم بودند شور و شوق زیادی به وجود آمد و بعد از مدتی گویا همه منتظر شدند که یکی دیگر همت کند و آپ کند. بهرحال برای شروع نظر خودم را مینویسم و لینک این پست را مانند پست مربوط به مانیفست وبلاگ وزین فیلمامون در آن بغل می‌چسبانم. اگر کسی خاست همین امشب هم نقدی بنویسد و بچسباند، این پست را خارج از محدوده تلقی کرده و نقدش را بچسباند. لینک این پست در آن بغل هم هست. و اما نظر خودم:

در مورد فاصله زمانی پست‌ها: به نظر من هر پستی خوبست که سه الی چهار روز در صفحه باشد. اعضای وبلاگ زیادند و زمان بیش از این باعث به تاخیر افتادن دیدن دوستان می‌شود و به تدریج هم ممکن است کسی که زنبیلش را دیرتر از همه توی صف گذاشته یادش برود که وبلاگ وزینی بوده و قول و قرارهایی داشته و غیره.

بهترین راه زمان بندی هم روزهای ماه است مثلن 1 و 5 و 9 و ... هر ماه.

در مورد نوبت هم می‌شود یک پست نوبت گذاشت و هر کس به سراغ این پست برود و زنبیلش را به شکل کامنت در یکی از روزهایی که به آن اشاره کردم بگذارد. یعنی در واقع هر کسی می‌داند که کی نوبتش است و کی نیست. و در ضمن می تواند از پست های آینده هم اطلاع پیدا کند و منتظر پست بخصوصی در تاریخ معینی باشد.

موافقید؟

***

پ ن: البته نا گفته نماند که در مورد وبلاگ‌های وزینی چون این وبلاگ خودمان بهترین شکل این است که هر پستی با یک تایتل و یکی دو سطر از یادداشت بیاید و بقیه به شکل ادامه در جایی دیگر باشد. در نتیجه در آن واحد مثلن ده یا بیست پست در صفحه دیده شود. ولی خود این قضیه در مقوله بلاگ اسکای نمی‌گنجد و اگر کسی توانست بگنجاند کمک کند که چنین کنیم. شاید بتوان با یک وبلاگ کمکی این شکل را پیاده کرد.

پ ن دیگر: من دو سه روزی نمی توانم به اینجا سر بزنم. امیدوارم حسام فداکاری کرده و نظرات سر و سامان دهد.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پروانه.ا چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

با سلام
۱- من از دیر ، به روز شدن این وبلاگ اصلا ناراحت نمی شوم که هیچ خوشحالم هم می شوم . چون بیشتر می توان مطالب را مرور کرد. مثلا از تماشای پست کافکا و فکر کردن به آن هیچگاه سیر نمی شوم.
روز گذشته به اداره ی بیمه رفته بودم به یاد داستان های کافکا افتادم که با آن نگاه انتقادی و طنز مخصوصش خوب بوروکراسی را به تصویر کشیده است.
.
با نظم و انضباط بسیار موافقم البته نه به نوعی که دست و پاگیر و خشک شود و یا گرفتار بوروکراسی وبلاگی شود
.
۲- اجرای پست به خصوص در تاریخ به خصوص : عالی است
۳- وبلاگ کمکی: تا کنون نویسندگان وبلاگ مطالب بسیار کوتاهی نوشته اند اگر بخواهد به همین شکل باشد خوب نیازی نیست. ولی من به این روش نوشتن انتقاد دارم باید بیشتر در مورد کتاب و نویسنده نوشته شود.
۴- نوشتن نظریات: در مورد نوشتن نظر هم قوانینی بگذارید از اینکه فقط بنویسیم کتابش را خوانده ام یا فیلمش را دیده ام یا ندیده ام فقط یک آمار به دست می آید و دیگر هیچ.
۵- متن پست: اگر دوستان در اینترنت منابعی را در مورد کتاب یا نقد آن می شناسند معرفی کنند تا خوانندگان بتوانند در مورد آن کتاب یا نویسنده اطلاعات بیشتری به دست آورند و به گفتگو بنشینند.
۶- اصولا گفتگو در مورد کتاب در این وبلاگ رسم نیست. یک بار هم که از نویسنده ی یکی از پستها سئوالی پرسیدم برایم نوشت که پاسخش را خواهد داد و هر چه نگاه می کنم خبری نشده است
بس است دیگر سرتان را درد آوردم
با سپاس

پروانه چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:28 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

یک پیشنهاد:
جمع خوانی
ماهی یکبار یا دو ماه یکبار کتابی تعیین کرد و دوستانی که مایلند همه آن را بخوانند و در یک پست ، به گفتگو بنشینند

پادرا شنبه 12 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 00:13 http://padra.blogsky.com

من فکر میکنم در این بلاگ چون صحبت سر کتاب است نمیشه سرعت آپ شدن پست ها رو پیش بینی کرد
از طرفی بعد از معرفی هر کتاب زمان لازم است تا اون کتاب توسط علاقه مندان دنبال بشه و نظرات دیگران رو بخودش جلب کنه ... و این امر باعث میشه سرعت نظردهی هم کند باشه تا جاییکه شاید فقط خود نویسنده پست از نظرات دیگران با خبر بشه نه بقیه اعضا
من خودم ترجیح میدهم هروقت میام در این صفحه با چند کتاب جدید آشنا بشم چون به همه موضوعات علاقه ندارم و میتونم گزینشی برخورد کنم
فقط امیدوارم دوستان خوبی که مشغول معرفی کتابهاشون هستند سرعت کند این بلاگ رو بعنوان ماهیت کتاب خوانی با صبر و حوصله بپذیرند و از شور و شوق معرفی سرد نشند
مطمدن باشید من یکی حتی اگه متاب رو نخونده باشم و نظرمو ننویسم همه پست هارو میخونم

میثم اشتری یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 16:51 http://www.meisamjonam.blogfa.com

سلام
من هم به این مشکل برخورد کرده‌ام.
من چند تا مطلب همیشه نگه می‌دارم تا اگر وقت به نوشتن نشد؛ همون‌ها رو بگذارم.

راستی وبلاگ پر محتوایی دارید.
شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد