کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

دو دنیا


دو دنیا

گلی ترقی

انتشارات نیلوفر، 215 صفحه، 7500  تومان (قیمت سال 1389)

چاپ ششم، "*"2200 نسخه

***

کتاب مجموعه‌ای از هفت داستان کوتاه است که در آغاز کتاب، گلی ترقی این‌ها را دنباله‌ی بخشی از کتاب خاطره‌های پراکنده ذکر کرده است. با امید به این که روزی همراه با آن‌ها در قالب یک رومان منتشر شوند و این داستان‌ها فصل‌های آن رومان باشند.

این داستان‌ها:

اولین روز

خانم‌ها

آن سوی دیوار

گل‌های شیراز

فرشته‌ها

پدر

آخرین روز

 هستند. داستان‌ها گوشه‌هایی از زندگی نویسنده در دوران نوجوانی است. خاطراتی که نسل من با این خاطرات زندگی کرده است و گوشه‌هایی از آن را دیده است. ولی در واقع فقط گوشه‌هایی. چرا که شخص خود من ده سالی بعد از این داستان ها در این خاطرات شریک شده‌ام و با آن همذات پنداری می‌کنم. گوشه‌هایی از تهران که من به شکل گردش و تفریح آن‌ها را دیده ام. مثل تجریش و لاله زار و کافه نادری و ... که هنوز هستند و در جای جایی هنوز بدون تغییر به چشم می‌خورند. گیرم کمی تا قسمت زیادی مخروبه که به عللی نوسازی نشده اند.

کتاب برای خوانندگانی که هم سن من نیستند و با فرهنگ آن روز بیگانه‌اند و مکان‌های مورد اشاره نویسنده را ندیده‌اند می‌تواند تصویری از سالهای دهه‌ی سی به آن‌ها بدهد که گشتی در آن فضا بزنند.

صفحه‌ی اول از داستان "گلهای شیراز" را، در "صداهایی که می‌شنویم"، خوانده‌ام. امیدوارم آن را بشنوید.

 ---

"*" راستی ببینم، تیراژ کتاب‌ها اینروزها چقدر است؟

نظرات 2 + ارسال نظر
سوگل شنبه 12 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 00:33

سلام! خوشحال شدم از دیدن پست جدید! امیدوارم سلامت باشید.
پ.ن
تیراژ ۲۵۰ تایی و ۳۰۰ تایی را بیشتر از همه می‌بینم! چندسال قبل از دوستی شنیدم که به خاطر سرعت چاپ دیجیتال و هزینه‌ی بالای انبارداری دیگه تیراژ بالا نیاز نیست و لابد اینطوری دست نشریه هم برای بالا بردن قیمت در هر نوبت چاپ باز تر میشه. بماند که حالا برنامه های کتابخوان هم اومدند توی بازی ؛)

اما من بیشتر به این فکر می کنم که خواننده های کتابها هر روز کمتر و کمتر می شوند.

میله بدون پرچم سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 15:15

سلام
سپاس از اجرای بخشی از داستان مثل همیشه لذت بردم و انتخاب شایسته آهنگ
تیراژ این روزها 1000 و 750 و 550 و گاهی کمتر برای کتابهایی که نویسنده مطرح و مترجم مطرح و مورد توجه دارند (البته منظور حوزه داستان است)
این روزها که توی اون هستیم که اصلاً تعطیل است و خیلی از دوستان کار را متوقف کرده‌اند.

سپاسگزار شما.
شنیدم که این روزها کلی از نویسندگان برای اعتراض به سانسور کتابی برای چاپ عرضه نمی کنن و ترجیح میدن کتابشون رو توی فضای مجازی پخش کنن.
البته باید منتظر باشیم ببینیم این چیزی که شنیدم درسته یا نه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد