کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

سینما به روایت هواردهاکس



سینما به روایت هواردهاکس

 

جوزف مک براید

برگردان، پرویز دوایی

نشر گیلگمش، 276 صفحه، 88000  تومان

چاپ اول، 1400، 1000 نسخه

***

پاراگراف اول از هر کتابی معمولا بیان آنچیزی‌ست که در کتاب آمده است. این پاراگراف را برایتان این زیر می‌نویسم. کلیت کتاب با خواندن ان به دستتان می‌آید.


کار من فقط داستان گفتن است. زیاد راجع به‌اش فکر نمی‌کنم. تجزیه و تحلیل نمی‌کنم. کار من بر اساس این واقعیت است که اگر از کسی خوشم بیاید و به نظرم آدم جذابی برسد، می‌توانم کاری کنم که برای دیگران هم جذاب باشد. اگر چیزی به نظرم خنده‌دار برسد، تماشاچی هم به آن می‌خندد. اگر چیزی را دراماتیک تشخیص بدهم برای تماشاچی هم همین حکم را پیدا می‌کند. از این جهت واقعا آدم خوش شانسی هستم. نمی‌نشینم تجزیه و تحلیل کنم. ما فقط صحنه‌هایی را درست می‌کردیم که ساختن‌شان لذت داشت. کار ما به نظر من سرگرم کردن است.

***

این پاراگراف اول را می توانید با صدای خودم در "صداهایی که می شنویم"، گوش کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
مشق مدارا چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:23 http://www.mashghemodara.blogfa.com

سلام
"فقط داستان گفتن" به نظرم کار کمی نیست، هر کسی از پس خوب قصه گفتن بر نمی‌آید.
ممنون برای معرفی

کاملا درست و حق با شماست.

میله بدون پرچم یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 18:22

سلام
سال نو مبارک رفیق عزیز
با آرزوی سلامتی و شادی و آرامش در سال جدید

سپاسگزار شما.
قرن نوی خورشیدی شما هم مبارک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد