کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

عشق‌های زودگذر ماندگار



عشق‌های زودگذر ماندگار

آندری سرگیویچ مکین

برگردان، اسدالله امرایی

نشر چشمه، 120 صفحه، 11500 تومان

چاپ اول، 1000 نسخه - 1396

***

داستان؟ تاریخ؟ شرح حال؟ هرچه که نامش را بگذاریم 120 صفحه از تاریخ همسایه‌ی شمالی ما که یک زمانی دارای حاکمیت کمونیستی بود و حالا نمی‌دانم چیست؟ برای آشنایی با آن دوران و سرنگونی حاکمیت آن دوران کتاب را به شکلی تاریخی بخوانید. دورانی که هرکس شکی در قداست آن میکرد مورد لعن و نفرین حاکمان قرار می‌گرفت و زندان و تبعید و مرگ در انتظارش بود. حالا؟ نمی‌دانم.

داستان تاریخ زندگی خیلی کوتاهی از بچه‌های یک پرورشگاه است. در هشت بخش کوتاه. از زمان حاکمیت کمونیستی تا بعد از سرنگونی.

برگردان خوب اسدالله امرایی دلیل در دست گرفتن این کتاب شد. پیشنهاد می‌کنم شماهم این کار را بکنید. 

نظرات 2 + ارسال نظر
سوگل مقوم غفاری سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 02:10

بعد از خیلی وقت آمدم به این وبلاگ محبوبم سر زدم! از اینکه دیدم تاریخ آخرین پست نزدیک بوده کیف کردم و یک عالم خوشحال شدم. زنده و تندرست باشید و برقرار بخوانید و لذتش را ببرید

سپاسگزار شما.

میله بدون پرچم چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 14:20

سلام
لعن که هیچ فراتر از لعن...
با توجه به اینکه هرچه از ادبیات روسیه خوانده‌ام بیشتر مربوط به دوران طلایی قرن نوزدهم یا چند دهه ابتدایی قرن بیستم است خواندن این کتاب برایم غنیمت خواهد بود. ممنون از معرفی.

من فکر می کنم ای کاش در جوانی خوانده بودمش. ولی خب، نبود که بخوانمش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد