کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

موضوع بندی نوشته ها

با سلام به همه دوستان تنبل که دارند کتاب میخونند و یادشون رفته بقیه رو از کتابهایی که میخونند باخبر کنند

من میخواستم یه پیشنهادی بدم راجع به موضوع بندی نوشته هامون. به نظرم شاید بهتر باشه بجای تقسیم بندی ادبیات به کشورهای مختلف اونها رو بنا به موضوعشون طبقه بندی کنیم یعنی :

 

1-     رمان و داستان کوتاه

2-     شعر

3-     طنز و نوشته های انتقادی

4-     نمایشنامه و فیلمنامه

5-     تاریخی – سیاسی

6-     علمی – فلسفی – تحلیلی

7-     عرفانی - اعتقادی

8-     زندگینامه

9-     ادبیات کودک و نوجوان

 

البته ممکنه یه کتاب چند تا از این موضوعات رو در بر داشته باشه ولی اونی که از همه بارز تره مد نظر باشه

حالا اگه پیشنهاد دیگه ای هم هست بنویسید و اینقدر هم تنبلی نکنید .

نمیدونین من با چه ذوق و شوقی میام تو این صفحه !!

نظرات 8 + ارسال نظر
محسن م ب جمعه 25 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 http://after23.blogsky.com/

پادرا جان. آنقدر کسی ننوشت که خودم آستین بالا زدم و پلو خورش رو نوشتم به فاصله یک یا دو دقیقه بعد از تو آپ کردم. که صفحه ریفرش نشده بود. یعنی اولش دیدم که متن جدیدی نیست و همین که آپ کردم تو را دیدم با موضوع بندی نوشته هااینهایی را هم که نوشتی فکر میکنم بیفایده است. عین همه کارامون تب تند داریم و زود عرق میکنیم و خوب میشیم. همون دسته بندی اولی رو به نظر من بگذاریم و روش کار کنیم از سرمونم زیادتره.

خب البته سخت ترین کارها در ایران کار گروهیه و ماهم که سرمون درد میکنه برای کار سخت ...... ولی همین که من و تو همزمان آپ کردیم نشون دهنده هم حس بودنمونه که در نوع خودش خیلی هیجان انگیزه

محسن م ب جمعه 25 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 http://after23.blogsky.com/

البته من برات کلاس گذاشتم و متن خودم رو به احترام تو برداشتم. دو سه روز دیگه آپ میکنم.

اتفاقا همین الان هم آپش کنی خوبه چون چند تا موضوع رو باهم بهش فکر میکنیم

حسام جمعه 25 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 22:58 http://hessamm.blogsky.com/

من یه چند روزی نبودم و از دنیای وبلاگ به دور. الان اومدم و می بینم هر کسی یکی دو تا مطلب آپ کرده که باید برم تک تک همه رو بخونم!
درباره نوع موضوع بندی هم اینکار فکر بدی نیست. اما به قول خودت یه کتاب ممکنه در بیش از یک دسته قرار بگیره که این موضوع جستجوی مطالب رو سخت می کنه. موضوع بندی بر حسب ادبیات ملل مختلف این مزیت رو داره که اگه دنبال نقدی از کتاب مارکز می گردیم می دونیم دقیقا باید کجا بریم.
درباره سرعت آپ شدن هم باید بگم نمی شه انتظار داشت مثل وبلاگ های سینمایی یکی دو روز در میون آپ بشه. چون تموم کردن یه کتاب ممکنه هفته ها طول بکشه. خود من منتظرم کتابی که دستمه تموم بشه و درباره اش بنویسم. فعلا ۴۰۰ صفحه خونده ام و ۲۰۰ صفحه دیگه اش مونده! اسمش رو هم نمی گم که توی خماری بمونین!

من باهات مخالفم چون بجای اینکه حافظ و سعدی و صادق هدایت و علامه مجلسی رو توی یه گروه ببینم ترجیح میدهم کافکا و میلان کوندرا و صادق هدایت تو یک گروه باشند !

چون نویسنده ای مثل مارکز مگه چند سال پشتوانه ملی و فرهنگی داره که بشه با تاریخ ادبیات ۲۵۰۰ ساله ایران یا یونان مقایسه اش کرد ؟

یا مثلا حیف نیست شکسپیر و حافظ و گوته رو بخاطر ملیت از هم دیگه جدا کنیم یا اینکه کارهاشون رو از هم تفکیک کنیم تا ببینیم تو چه زمینه هایی جلو رفتند؟

محسن م ب یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:39 http://after23.blogsky.com/

خب میشه شونصدتا کتگوری درست کرد ولی یک چیز دیگه به حسام بگم و اون اینکه نوشته ای این مثل فیلمامون نیست. حق با توه و منهم کاری به تو ندارم ولی این وبلاگ شونصدتا عضو داره یعنی همه یکی یک کتاب شونصد صفحه ای گرفتن توی دستشونو دارن میخوننش و هر وقت تموم شد نقدشو مینویسن؟

حسام یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:13 http://hessamm.blogsky.com

خب موضوع کتاب خوندن یه بحثه و تنبلی یه بحث دیگه. نمی شه به زور وایساد بالا سر ملت که زودتر بخونین و درباره اش بنویسین که!
درباره نحوه موضوع بندی هم بایدبگم اصلا قصد ما از دسته بندی یادداشت ها این نیست که بخواهیم حافظ رو از شکسپیر جدا کنیم. قصد ما اینه که جستجوی مطالب رو ساده تر کنیم. با این شیوه هر کس تنها با دونستن ملیت یک نویسنده می تونه به راحتی به جستجوی مطالب مرتبط با اون بپردازه. مثلا اگه من بخوام ببینم آیا کسی درباره هاملت چیزی نوشته یا نه می تونم خیلی ساده روی دسته ادبیات انگلستان کلیک کنم تا به نتیجه مورد نظرم برسم. اما اگه بر حسب ژانر دسته بندی بشه من باید در کدام گزینه بگردم؟ خیلی از کتاب ها در چندین دسته قرار می گیرن و این موضوع جستجو رو سخت می کنه.

این هم درسته و التبه باید صبر کنیم تا تعداد نوشته های ما به اون حدی برسه که جستجو معنی پیدا کنه

محسن م ب دوشنبه 28 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 23:47 http://after23.blogsky.com/

من مرده و شما زنده. منتظر می مانیم.

پروانه سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:35 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

زیاد سخت نگیرید.
اگر کسی کتابخوان باشد خودش در ذهنش دسته بندی ها را انجام میدهد.

دراما شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 http://dramay.blogfa.com

از آشنایی با شما بسیار خوشحالم

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد