کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

فنگ شویی

در این ایام که همه مشغول خونه تکونی اند از دلم نیومد این رو نگم :

 

حالا که داریم خونه هامون رو خونه تکونی میکنیم بیایید یک مقدار اصولی ترش کنیم.

 

کتابهایی با مضمون فنگ شویی در بازار هستند که تعدادشون کم و قیمتشون زیاد نیست. فنگ شویی اصول و روش دکوراسون خونه و خونه تکونی های شرقیه که بعضی مطالب و روشهای اون با آداب و رسوم ایرانی ها مغایرت نداره اما بعضی چیزهاش مثلا اینکه کجای خونه از کدوم مجسمه بودا استفاده کنی به درد ما نمیخوره اما اینکه کجای خونه از گلدان زنده سبز استفاده کنی جذابه... اگر وقت کردین در حین خونه تکونیتون این کتاب رو بگیرید و از بعضی از اصولش استفاده کنید.

   

"خونه هاتون رو خونه تکونی کنید وسایلی که کهنه شدن و یا نیاز ندارین نگه ندارین چون نگه داشتن و انبار کردن لوازم کهنه و به درد نخور توی خونه باعث افسردگی میشه"

نظرات 4 + ارسال نظر
پروانه سه‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 21:21 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

ما ایرانی ها با این مثل ها زندگی می کنیم:

هر چیزی خوار آید روزی به کار آید

یا
هر ... واسه یه روزی

چه جوری می تونیم وسایل قدیمی رو دور بندازیم؟. شاید شما جوونا مثل ما نباشید ! من یکیشو دارم که بدتر از منه.

من ۴ ساله که ازدواج کردم و از همون اول شروع به جمع کردن آت و آشغال کردم (طبق رسوم ایرانی ها). اینقدر زیاد که سرگیجه گرفتم که این همه رو چجوری توی ۷۰ متر خونه بدون انباری باید جمع کنم ... برام کلافه کننده بودند تا یکی از دوستهام برام کتاب فنگ شویی رو آورد و خووندم .
جریان مهاجرتم به استرالیا که نزدیک تر شد تصمیم به فنگ شویی خونه گرفتم ... باورتون نمیشه اگر بگم نزدیک یک وانت لباس کهنه و کاپشن و ظروف و ... بخشیدم در ضمن جام هم بیشتر شد.

حسام چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:39 http://hessamm.blogsky.com/

من یکی رو می شناسم که توی خونه اش حداقل ۲۰۰۰ تا شیشه خالی خیارشور و ظرف پلاستیکی ماست و بستنی نگه می داره و معتقده بالاخره یه روزی به یه کاریش میاد! ما ایرانی ها عادت نداریم چیزی رو دور بندازیم.

مادر بزرگ خود من تمام لباسهایی که دور ریخته دکمه هاشون رو نگه داشته که روزی به دردش بخوره ... بالغ بر ۱۰ کیلو دکمه بلوز مردونه داره اما هیچ وقت استفاده نکرد حتی بهشون دست هم نزد .... چیزی نزدیک ۵۰ تا در سطب داره که شاید روزی به دردش بخوره اما هیچ وقت استفاده نکرد... حداقل مساحت انباری مادربزرگ من ۱۰۰ متره!!!

قدیمی ها توی خونه های بزرگ با انباری های بزرگ زندگی میکردند و هنوز هم اونهایی که این شرایط رو دارن همینجورین. اما ما که در آپارتمانهای کوچک تقریبا بدون انباری زندگی می کنیم نمیتونیم شرایطی مثل اونها داشته باشیم..

سیروس جمعه 17 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:56

محاسبه کنید تا کار دور ریختن ساده تر شود.
هر چیز کهنه را که می خواهید نگه دارید؛حساب کنید که در صورت نیاز ان را با چه قیمتی و در مدت چند دقیقه می توانید تهیه کنید ؟در این صورت متوجه میشوید اکثر چیز هاهزینه نگهداریشان به مراتب بالاتر از قیمتشان است و نگهداشتنشان
خسارتی است که به جیب شما و اسایش شما وارد میشود.
پس با خیال راحت ان را دور بریزید!

توی ایران به راحتی نمی تونید به وسایل دسترسی داشته باشید و با یه حساب کتاب ساده اصلا بعضی چیزاتونو دور نمی ریزید . مثلا وقتی سس مایونز یک کیلویی می خرید اگه شیشه اش را نگه دارید می تونید به عنوان شیشه ترشی یا مربی های خانگی و ادویه جات و ... استفاده کنید اما برای خرید همان سایز شیشه با در پلاستیکی ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان باید هزینه کنید!!! تازه اونم هر جایی نداره؟؟


پس حساب و کتاب نکنید و بریزید دور .......

رافونه دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:13

بعضی وقتها نمیشه بعضی چیز ها رو دور ریخت چون در خودش خاطره ای داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد