کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

هفت سین کتابامون

سفره هفت سین کتابامون

دنبال ۷ سین می گشتم برای وبلاگمون. هجده تاسین توی کتابامون -قفسه کتابامون- پیدا کردم. نتونستم ۷ تاشو انتخاب کنم و بقیه را کنار بگذارم. همه را چیدم. برای ۷ تاشونم پارتی بازی کردم و روی سفره چیدمشان. اون وسط . جای سیرالملوک و سفرنامه خالی بود.

***

شما اگر به جای من بودید ۷ سین کتاباتون کدام یک از کتابهای لیست من بود؟ از کتابهای خودتون هم می توانید نام ببرید.

این هم لیست سین های من که توی سفره چیده شد. اولین هفت تا سوگلی های خودم هستند.:

 

1 – سایه روشن – صادق هدایت

2 – سگ ولگرد – صادق هدایت

3 – ساربان سرگردان – سیمین دانشور

4 – سرزمین اژدهای طلایی – ایزابل آلنده

5 – سمفونی مردگان – عباس معروفی

6 – سفر به دیگر سو – کارلوس کاستاندا

7 – سوگ سیاوش – سیمین دانشور

***

8 – سیذارتا – هرمان هسه

9 – سوپر مانولیتو – الویرا لیندو

10 – سیری در ادبیات غرب – جی بی پریستلی

11 – سفر به دشت ستارگان – پائولو کوئیلو

12 – سلوک – محمود دولت آبادی

13 – سی زیف و مرگ – روبر مرل

14 – سرگشته راه حق – نیکوس کازانتزاکیس

15 – سکه سازان – آندره ژید

16 – سینماگر – جمشید ارجمند

17 – ساعت نحس – گابریل گارسیا مارکز

18 – سیمای دو زن – سعیدی سیرجانی

19- سیرالملوک – خواجه نظام الملک

20- سفرنامه – ناصر خسرو قبادیانی

***

نوروز ۱۳۸۷ خورشیدی مبارک.

نظرات 12 + ارسال نظر
پروانه یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 22:08 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

سعدی -غزلیات و قصاید
سهراب سپهری- هشت کتاب
..
سیری در دویان شمس - علی دشتی
سیذارتا -هرمان هسه
سلاخ خانه ی شماره پنج - ونه گات
سنگی بر گوری - جلال آل احمد
سوگ سیاوش- شاهرخ مسکوب
ساز ناکوک زمانه - فرزانه برومند
...
سرزمین سایه های دلتورا -امیلی رودا

اگر باقیش ۷ تا نبود رد صلاحیت می شدی. چون سعدی و سهراب سپهری که کتاب نیستند که آدمند.
پس در سیذارتا و سوگ سیاوش با هم مشترکیم.

پروانه دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 15:09 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

یک-
به رد صلاحیت عادت دارم
دو-
آدما هر کدومشون یک کتاب هستند چه برسه که شاعر هایی مانند سعدی و سهراب باشند.
سه-
سمفونی مردگان و سگ ولگرد و سیرالمولک هم در کتابخانه ی ما هست .
چهار-
با پوزش نام یک کتاب را اشتباه نوشته ام:
سیری در دیوان شمس - علی دشتی

نه تنها شما که ۷۰ میلیون ایرانی بی صلاحیت اند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. این را آقای اسمشو نمی آرم هم یکی دو ماه پیش در افاضات خویش فرمودند.
در مورد سعدی و سهراب سپهری هم کلام شما درست است ولی چه طوری این دو بزرگوار را توی سفره هفت سین بنشانیم؟
سمفونی مردگان را من خیلی دوست دارم.

فرشته دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:36 http://freshblog.blogsky.com/

نوروز ۸۶ رو به بروبچه های "کتابهایی که می خوانیم" تبریک میگم

۷ سینت کو پس؟

حسام دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 23:39 http://hessamm.blogsky.com/

سیذارتا
سگ کشی (فیلمنامه)
سفرنامه گالیور
سینوهه
سوگ سیاوش (دانشور)
سنگ جادو (هری پاتر)
ساعت نحس (مارکز)

پس در سوگ سیاوش و سیذارتا با هم هم سینیم.

pat سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 http://iampat.blogfa.com

1-سیذارتا- هرمان هسه
2- سیاستنامه (سیر الملوک) -خواجه نظام الملک
3-سنت و مدنیته -صادق زیبا کلام
4- Signal and Systems- Oppenheim
5- سهراب
6- ساحره پورتوبلو - پائولوکوئیلو
7- سعدی

خوب من هم با یک فقره تقلب 7 سین ام جور شد ;)

انگار توی سیذارتا همه هم سینیم.
یکبار دیگر بخوانیمش.

پروانه پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

جشن نوروز بر همه ی دوستان خجسته باد

فرشته سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 22:08 http://freshblog.blogsky.com/

سلامت روح
سلامت جسم
سلامت مو و پوست
سلامت دهان و دندان
سلامتی و طول عمر
سلامت و تغذیه
سه شنبه ها با موری........

اینا همه اشان در بازار کتاب موجود هستند.

بر منکرش نعلت.

نسترن پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 http://payambaranekhoda.blogfa.com

سلام
ممنون از هفت سینتون
بسیار جالب بود و عالی : هفت سینی از کتاب
من عاشق کتابم
موفق باشید

hulkdx سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 00:49

سلام خیلیوست دارم راجع به کتاب سرزمین اژدهای طلایی – ایزابل آلنده نظرتونو بدونم .
برای شخص من عجیبه که بهبینم این توی هفت سینتون هست چرا که پارنر بقیه به نظر فانتزی نیست با این حال این کتاب فانتزی رو هفت سین کردن.
یک چیز دیگر به نظر من کلا این هفت سین مثل هفت سین خودمون و سایر رسم هامون چیز بیهودهای هست.

ولی به نظر ما هفت سین چیز بیهوده ای نیست. بیهوده کارهایی است که نمی کنیم. کاشکی برایمان می نوشتید که چه کاری به نظرتان بیهوده نیست که می رفتیم و آن کار را می کردیم.
در ضمن کتاب سرزمین اژدهای طلایی را هم نخوانده ایم.

hulkdx سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 18:48

اگر هفت سین چیز بیهودهای نیست به چه درد میخورد؟
به نظر من کارهایی بیهوده نیست که به یک دردی بخورد.
در ضمن اگر کتاب اژدهای طلایی را نخواندین چرا توی هفت سینتان هست؟
بابت غلت املایی پوزش میخاهم نمیتونم خوب فارسی چاپ کنم.

بیهوده بودن هفت سین طبعات زیادی به دنبال دارد. از جمله چهار شنبه سوری و زردی من از تو ... نوروز و درخت کریسمس و والنتاین و .... تمامی ندارد این بیهودگی ها. ولی من برای همین بیهودگی هاست که زنده ام. چرا که همه ملت ها با این بیهودگی ها روزگار می گذرانند و من هم اگر با آن ها نباشم غریبه ای هستم که از در میان آن ها بودن رنج خواهم برد.
ما توی خانه مان سه نفر کتاب خوان داریم. هر سری از این کتاب ها متعلق به یکی از ما سه نفر است.
تازه خیلی وقت ها شما یک کتابی را می خرید ولی بعد از چند صفحه دیگر رغبتی به خواندنش ندارید.
باز هم باید توضیح بیشتر بدهم؟
در کامنتی که برای دخترم گذاشته بودید در خواست عضویت کرده بودید.
پاسخ آن کامنت را من نوشتم چرا که او در مورد عضویت ها دخالتی نمی کند. ابتدا بهتر است که توضیح بیشتری بدهم که اگر سوء تفاهمی به وجود آمده برطرف شود.
دوست ناشناس من بسیار پیش آمده که خوانندگانی با شوق و ذوق فراوان گذارشان در گشت و گذار های اینترنتی به این صف افتاده است. و در خواست عضوی کرده اند و برایشان در خواست عضویت فرستاده شده و عضو شده اند ولی دیده شده که حتا دیگر برای خواندن مطالب دیگران هم مراجعه نکرده اند چه برسد به این که متنی هم پست کنند. این که نوشته بودید مگر نوشته بودید که مگر از این وبلاگ بدتان می آید؟ باید عرض کنم که لحن کامنتتان و این که چند تا انتقاد دارید این را القا می کند. در واویلا بازار فعلی وقتی از چیزی انتقاد نداریم و خیلی هم دوستش داریم بعد از مدتی حالمان بهم می خورد چه برسد به این که از همان اولش انتقاد داشته باشیم. و این که برایتان نوشتم که خودتان وبلاگی درست کنید و توی آن بنویسید را کاملن در راستای خواست درونی خودتان نوشتم. تمامی اعضای این وبلاگ خودشان حداقل یک وبلاگ دارند و در این جا هم کمکی می کنند که لنگان خرک خودمان را به مقصد برسانیم.
باز هم اگر بر همان حرف خودتان هستید من هم حرفی ندارم. می توانم در صورت تمایلتان دعوت نامه ای برایتان بفرستم. امیدوارم که از دانش شما بهره ای هم نصیب این دنیای مجازی واقعی ما شود.
البته به شرط این که کمی بیشتر با شما آشنا شویم و حداقل بدانیم که قرار است چه کتابهایی در این جا توسط شما به نقد کشیده شود. چرا که هر وبلاگی خطی دارد و خوانندگانی. مثلن اگر قرار باشد که شما در این جا یک کتاب فنی را نقد کنید خب طبیعی است که با بقیه متون هم خوانی ندارد. دارد؟
در این مورد به ما حق بدهید که بیشتر شما را بشناسیم.

hulkdx چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:47

سلام
نمیدونم شاید شما از این بحث ها خوشتان نیاد ولی من خوشم میاد. برای اینکه مطلب زیاد است باید سخنان خودتان را بگزارم.

(چرا که همه ملت ها با این بیهودگی ها روزگار می گذرانند و من هم اگر با آن ها نباشم غریبه ای هستم که از در میان آن ها بودن رنج خواهم برد.): من هیچوقت با انها نبودم و نخواهم بود ولی اگر هم غریبه ای در جمع انها باشم باز هم غمگین نمشم زیرا من راه خودم را میرم هرچند که ممکن است به ضررم تموم شود.

( باید عرض کنم که لحن کامنتتان و این که چند تا انتقاد دارید این را القا می کند):واقعا لحن کلامم انقدر بد است؟

(در واویلا بازار فعلی وقتی از چیزی انتقاد نداریم و خیلی هم دوستش داریم بعد از مدتی حالمان بهم می خورد): کمتر وقتی پیش میاید حالم از کتاب خواندن بهم بخورد شاید یک روز اینطور شود.

(باز هم اگر بر همان حرف خودتان هستید من هم حرفی ندارم. می توانم در صورت تمایلتان دعوت نامه ای برایتان بفرستم البته به شرط این که کمی بیشتر با شما آشنا شویم و حداقل بدانیم که قرار است چه کتابهایی در این جا توسط شما به نقد کشیده شود):خیلی خوشحال میشم که عضو بشم ولی باید بگویم که کتابهایی که من می خانم ژارنر فانتظی دارد . فکر نکنم این وبلاگ ترفدار این سبک باشد ولی بازم میگم فکر کنم نگارشم بد باشد من دوست دارم کتابهای زیر را نقد کنم:
شهریار اینده - جان کریستوفر(علمی-تخیلی)
مسافری از کی-پکس - جین بروئر(روانشناسی)
هیولا - پل استر
در جستوجوی دلتورا - امیلی رودا
نیروی اهریمنی اش - فیلیپ پولمن
...

شما قدمتان را رو چشم بنده می گذارید.
دعوت نامه را برایتان می فرستم. با اینکه حتا نمیدانم که چه کسی هستید.
پستتان را بعد از عضویت بنویسید و در یادداشت های چرکنویس بگذارید. در آن جا به نوبت آپ می کنیم.
البته به احتمال زیاد این دعوت نامه به آدرس اسپم شما می رود. شما اگر در فولدر اصلی خودتان آن را ندیدید در همان جایی که آدرس را دادم می توانید دعوت نامه را ببینید.

کاهوووووووووو پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:59 http://xarmohre.blogfa.com/

سووشون فوق العادس بع نظرم سیمین دانشور بد کاری کرده که بازم مینویسه چون کتابای الانش اصلا قابل مقایسه با قبلیا نیست .

نویسنده ای که ننویسه انگار مرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد