کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

دنیای وارونه

 نام کتاب: دنیای وارونه  مجموعه پنجاه داستان طنز

نام نویسنده: عزیز نِسین  

 

زندگی تلخ است آقایان ،زندگی راهی است پر از سنگ و سقط

من خودم سه تا دفترچه دارم که همه شان را از فلسفه زندگی پر کرده ام. تا الان شانزده هزار جمله توی این دفترها نوشته ام: زندگی همچنین است ،زندگی همچون است ،زندگی اله است ، زندگی بله است ... خلاصه ،این دفتر پر است ازجمله های قلمبه و سلمبه در باره ی زندگی:
زندگی اضطرابی بیش نیست ...
زندگی آبی است که جریان دارد ...
زندگی خوابی است ...
زندگی خیالی است ...
زندگی صحنه ی تاتر است ...
شانزده هزار جمله از این قبیل، بالاخره هم، در آخرین صفحه ی آخرین دفتر مجبور شده ام که قلم بردارم و بنویسم که :
زندگی چیست؟
روزگار خوشی ندارم، و این را بدان جهت نمی گویم که -مثلا- ارث و میراثی نصیب من نشده ، بلکه تنها از این جهت آن را می گویم که نتوانسته ام کار و باری برای خودم پیدا کنم.
......
از داستان شوخی بی وسایل
مترجم های این داستان احمد شاملو- سلماسی 
 
 
نویسنده این یادداشت: سالار
نظرات 5 + ارسال نظر
محسن یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 http://after23.blogsky.com

نوشته های عزیز نسین آنقدر شبیه اوضاع و احوال سیاسی اجتماعی زمان رژیم گذشته بود که شایع شده بود اصلن عزیز نسین وجود خارجی ندارد و یکی از نویسندگان ایرانی برای اینکه تحت تعقیب قرار نگیرد با این اسم مستعار مینویسد. البته آن وقت ها اگر کسی هم این کار را میکرد میشد به نام عزیز نسین تمام شود. چون خودش در جایی گفته بود به اندازه کتابهایی که به فارسی ترجمه شده من کتاب ننوشته ام.

پروانه یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

وقتی این کتاب در دست سالار بود گاهی داستان ها را بلند بلند برای ما می خواند که باید بگویم خیلی از داستان هایش به شرایط امروز ما هم می خورد.

ابتدای همین کتاب عزیز نسین نوشته که آنقدر با اسم های مستعار متفاوتی داستان در مجلات مختلف نوشته که وقتی برای نوشتن آن دستگیر می شده و از او باز جویی می کردند نمی دانست که آیا خودش نوشته یا نه؟ و گاهی هم کتکی بابت داستانی که ننوشته بود می خورد و زندانیی هم می کشید.


فریدون جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 15:45 http://www.parastu.persianblog.ir

سالار عزیز
اگر بخواهم به دوستی چیزی هدیه کنم یکی از بهترین هدیه هایی که می توانم با اطمینان خاطر هدیه کنم داستان های عزیز نسین است . دلم می خواست زبان ترکی بلد بود و داستان ها را به زبان اصلی آن می خواندم .
ممنونم سالار عزیز از یاد اوری نام این نویسنده.
راستی از نویسندگان ایرانی که داستان های طنز آمیزش در سطح عزیز نسین باشد چند تا را می توانی نام ببری؟
بروم ببینم در گوگل ترجمه های انگلیسی آنرا می توانم بیابم
با آرزوی سعادت و شادمانی شما
عمو فریدون

پروانه شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 13:25 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

فریدون گرامی
سالار با خواندن پیام شما سالار از هوشنگ مرادی کرمانی نام برد که طنز او هم بسیار شیرین است. و از نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن سال جاری است.

فرشته دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:27 http://freshblog.blogsky.com/

من نوشته های عزیز نسین رو دوست دارم ... شرح حال جوامع عقب افتاده است بگیم بهتره. راستی این کتابهاش هنوز چاپ میشه البته می دونید که خیلی سانسور شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد