کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

راز داوینچی


متن ارسالی از: یاس مخبر

***

راز داوینچی

نویسنده : دن براون

 مترجم : سمیه گنچی ، حسین شهرابی

 نشر: زهره

  

یه کتاب که وقایع رو در قالب داستان بیان میکنه، وقایعی درمورد مسیح  وسرنوشتش، کلیساهای کاتولیک، همچنین مطالبی درمورد نقاشی ها و خود لئوناردو داوینچی که واقعا جالب بود !

در عین حال که پر از اطلاعات جالب و مفیدی هست بسیار هیجان انگیز و معمایی پلیسی هست، طوری که عجیب  من رو با خودش میکشوند ! آروم و قرار نداشتم.

و واقعا اولین رمانی بود که اینقدرررر اطلاعات مفید ازش یاد گرفتم !!!

ولی به نظرم نثرش یه خورده سنگین بود ، ترجمه ای که من خوندم مال نشر زهره بود که همه ی عبارات و کلمات رو توضیح میداد ولی ترجمه ای رو دیدم که فقط به صورت داستان وار بود.

کتاب با یه حادثه شروع میشه(کشته شدن ریئس موزه لوور) و کشیده شدن پای استاد نماد شناس رابرت لنکگدان به ماجرا.

بسیار کتاب خوبی بود. بی خود نیست جز پرفروشترین های دنیا بوده! من از خوندنش لذت بردم. و اینقدر ازش تعریف کردم که سه نفر از دوستانم خواستار خوندن این کتاب شدن ! از این بابت بسیار خوشحالم ...

توصیه میکنم که این کتاب رو بخونید.

نظرات 5 + ارسال نظر
محسن پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 23:56 http://askamoon.blogsky.com

من یه وقتی همین که خواستم این کتابو بخونم شنیدم که فیلمش داره درست میشه. این بود که نخوندمش که فیلمشو ببینم. ولی هنوزفیلمشم ندیدم. باید یکی از این دوکار رو بکنم.

خب اتفاقا من دیشب فیلمش رو هم دیدم!...خیلی ریتم تندی داشت ،همه چیز سریع اتفاق میوفتاد و معماها هم زود حل میشدن + اینکه یه خورده داستان رو تغییر داده بودن.
کسی که کتابش رو نخونده باشه یکم براش گیج کننده هست ،نمونش مادرم که با من فیلم رو دید و من مجبور شدم از اول ماجرا رو براش تعریف و نفسیر کنم!
خلاصه اینکه کتابش به فهمیدن کل ماجرا خیلی کمک میکنه.

یاسی جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:45

سلام.
خودم میتونم اینجا جواب نظرات رو بدم؟...ببخشید زیاد سررشته ندارم...

خب اتفاقا من دیشب فیلمش رو هم دیدم!...خیلی ریتم تندی داشت ،همه چیز سریع اتفاق میوفتاد و معماها هم زود حل میشدن + اینکه یه خورده داستان رو تغییر داده بودن.
کسی که کتابش رو نخونده باشه یکم براش گیج کننده هست ،نمونش مادرم که با من فیلم رو دید و من مجبور شدم از اول ماجرا رو براش تعریف و نفسیر کنم!
خلاصه اینکه کتابش به فهمیدن کل ماجرا خیلی کمک میکنه.

ممنون آقا محسن.

چرا که نه. نظری رو که میبینی و میخونی جوابشو مثل همین کامنتی که گذاشتی بنویس منم میزارمش زیر کامنت. ولی بنویس که جواب کیو داری میدی.
عین این یکی.
ممنون.

من مریمم چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 http://manmaryamam.persianblog.ir

دانلودش کردم! اگه این پروژه های درسی بذاره حتما میخونم!!

فرناز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:36

با ترجمه ی این کتاب مشکل نداشتین ؟ راحت خوندین ؟
عیب از منه ؟!

والا اره ترجمش یکم سنگین بود ! مخصوصا با تواضافه ای که تو پاورقی خود مترجم اضافه کرده بود ! ولی واقعا می ارزید ُ خیلی بهتر از اون ترجمه ای بود که فقط به صورت داستان وار بود ُ و کلمات ُمکان ها تا ریخ ها و... رو فقط نام میبرد !
اینطور خواننده کیج و مبهوت نمیشه؟

زهره یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:16 http://taranebaroon.loxblog.com

من هم همین ترجمه رو خوندم و به نظرم عالی بود. اینکه درباره هر اصطلاحی کاملا توضیح داده بودن، معلوم بود که حسابی واسش زحمت کشیدن. از دن براون نماد گمشده رو هم خوندم که اون هم داستان معرکه ای داشت، ولی متاسفانه ترجمه ای که داشتم چنگی به دل نمی زد... تازه توضیح اضافه هم نداشت و در مورد خیلی چیزا خودت باید میرفتی تحقیق می کردی. ولی در کل اطلاعات خوبی درباره فراماسونری و یه سری عقایدشون ارائه می داد که با ذهنیات و شنیده های من خیلی فرق داشت و کلی برام مفید بود. تعلیق و کشش داستان رو که دیگه نگو!
خیلی ممنون از پستتون. با تعاریفی که شما کردید من هم اگه کتابو نخونده بودم، مثل سه تا دوست شما حتما می رفتم سراغش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد