کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

خداحافظ آقای سالینجر

۱۹۱۹-۲۰۱۰

دیوید سالینجر برفت. خالق ناتور دشت.

با مرگ سالینجر، هولدن کالفیلد هم مرد. چرا که دیگر کسی او را نمی نویسد.

من او را خیلی دوست داشتم. هم دیوید و هم هولدن را. هولدنی که همان دیوید بود.

خبر را اینجا بخوانید.

نظرات 4 + ارسال نظر
پروانه جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:40 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

خواندن ناتور دشت را در چه سنی برای نوجوانان پیشنهاد می کنید؟

من خودم پارسال خواندم. فکر کنم از هر سنی.
به نظر من داستان زندگی کالفیلد سرمشق هیچ نوجوانی نخواهد شد. حداقل در کشور خودمان و با فرهنگ خودمان. خیلی از خوانندگان مانند خود من فقط با وی آشنا خواهند شد. گیرم نسبت به سن و سال تاثیرهای بیش و کمی از او بگیرند.

شهرزاد یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:42

گویا ناتور دشت سه بار به فارسی ترجمه شده. من ترجمه‌ی محمد نجفی را خواندم. بخش قابل توجهی از اولین یا دومین چاپ این کتاب مربوط به نقد مفصل و بسیار خواندنی از داستان و بررسی موشکافانه ی شخصیت هولدن، به خصوص مونولوگ های زیبای کتاب بود، نقدی که دیگر هیچ کجا به این شکل ندیدم. متآسفانه در چاپ های بعدی، هم این بخش پایانی و هم قسمت هایی از کتاب زیر تیغ سانسور حذف شده.
-------
سالینجر بارها و بارها در مقابل پیشنهاد غول های بزرگ سینما برای اقتباس از این رمان مقاومت کرد، نمی دانم کی ولی اطمینان دارم با رفتن سالینجر، ناتور دشت هم سینمایی خواهد شد.

این سینمایی شدن چیزی است که کاش اتفاق نیافتد. چرا که هر کس هولدن را جوری می دید که کس دیگر نمی دید. یک بار بونوئل فقید توانسته بود رضایت گابریل گارسیا مارکز را جلب کند که صدسال تنهایی را بسازد و او هم تسلیم این جادوگر شد. ولی بونوئل برفت. مارکز هم رضایت ساخت فیلم را از ماترک وی پس گرفت و تا به امروز یه کسی نداده است.

فرناز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:33

سلام ..
من هم هولدن را خیلی دوست داشتم و دچار همین احساس شدم که هولدن رفت و پرسیدم آیا کسی خواهد بو د برای ساختن چنین شخصیتی دوباره ؟؟‌...

چه خوب که شما را دوباره دیدم.
جای عکس هاتون توی عسکهایی که می گیریم خالیست.
به نظر من پاسخ شما یک کلمه خیلی خیلی کوچولوست.
"نه."

علی جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 http://www.RoyanSoft.com

با سلام و احترام
توی دسته بندی وبلاگ ها بودن که، وبلاگ شما را دیدم و مطالب شما را نگاهی انداختم و لذت بردم. گفتم یک نظری
بدم و تشکر کنم از شما به خاطر مطالب خوبتون و البته از شما دعوت می کنم که یه
سری هم به ما بزنی و اگر متمایل به تبادل لینک داشته باشی می توانی از طریق وب سایت بنده با آدرس
http://royansoft.com
و یا از طریق ایمیل admin@royansoft.com
با بنده در ارتباط باشی تا با عنوان درخواستی خودتان شما را لینک کنم.
عنوان بنده برای لینک کردن :
.:: معرفی و دانلود رایگان انواع نرم افزار::.

با تشکر علی چراغی مدیریت وبسایت رویان سافت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد