کتاب هایی که می خوانیم
کتاب هایی که می خوانیم

کتاب هایی که می خوانیم

کارنامه پاییز ۸۹

  • علویه خانم
  • اهل هوا
  • افسانه ی یوشت
  • رونوشت، بدون اصل
  • احمق‌های چلم و تاریخ‌شان
  • معبد
  • پارسیان و من
  • گفتگو در کاتدرال
  • همه می میرند
  • خیانت
  • ژوزفین
  • تابستان ۸۹ و کتابامون
  • آفرین ِ فردوسی (سی قصه از شاهنامه)
  • هیولا
  • آتش دزد
  • ماریو وارگاس یوسا
  • نقطه فریب
  • تمثیلها و لغز واره ها همراه با نامه به پدر
  • نارتسیس و گلدموند

     

    در سه ماهه پاییز هشتاد و نه، نوزده یادداشت در این وبلاگ منتشر شد. که دو یادداشت در باره مسائل جنبی کتاب خوانی بود. یکی نوبل ماریو و دیگری گزارش تابستان هشتاد و نه. 

    یار تازه و تلاشگری پیدا کرده ایم به نام آریا.  دو پست از ایشان در فصل پاییز دیدیم و چشم به راه یادداشت های دیگرشان هستیم.

    دو نوشته از صبا هم که گم شده بود، پیدا کردیم و در این جا گذاشتیم. 

    و اما: 

    برای روانتر شدن کار اداره اینجا، با خودم قرار گذاشتم که نحوه نوبت بندی را عوض کنم. شما هم می توانید به نظر من رای مثبت بدهید. این تغییر به دلیل این بود که گویا یک نوع تعارفی در این میان بود که آزار دهنده بود. یا گاه دوستانی در دقیقه نود و گاه نود و سه و بعداز کشیدن سوت داور، شروع می کردند به نوشتن یک یادداشت، چرا که خب در لحظه، گرفتاری های روزمره ممکن بود اجازه سرزدن به این جا را به ایشان ندهد. این است که اراده ما براین قرار گرفت که: 

    از حالا به بعد هر کسی یادداشت خودش را به عنوان چرکنویس و آماده انتشار آپ کند. هر کی. هر چهار -پنج روز یکبار، به نسبت یادداشت های آماده، من خودم آن ها را منتشر می کنم. ادامه کار مانند قبل که پاسخ به کامنت هاست بر گردن نویسنده. 

    با این شکل هر کسی می تواند هرچند کتاب که می خواهد در چرکنویس بگذارد. و اگر کسی در لیست انتظار نباشد، چه بسا چند یادداشت از یک نفر پی در پی منتشر شود. با این روش به طور منظم همیشه و سر وقت چیزی برای نشان دادن به خوانندگان در اینجا هست. و اگر نباشد نشان می دهد که هیچ کس هیچ چیزی ننوشته. یعنی هیچ کس کتابی نخوانده........

    یک چیز دیگر هم بگویم و آن این است که: 

    بسیاری از کتابها هستند که توسط شما و در گذشته و قبل از تولد این وبلاگ خوانده شده است. یادداشت های شما می تواند در مورد آنها باشد. اصلن قرار نیست از کتابهایی که در این هفته خریده اید و در دست گرفته اید، بنویسید. مثلن فکر می کنید چه نفر از وبگردها کتابهای: 

    برادران کارامازوف، دن کیشوت، خاطرات خانه اموات، خشم و هیاهو، چشمهایش، تنگسیر، برفهای کلیمانجارو، شوهر آهو خانم،  ........ جنگ و صلح ، .........را خوانده اند؟ کتابهایی که تا کنون هیچ یک از ما در اینجا از آنها ننوشته است. بنابراین هر که این ها را خوانده در باره آنها بنویسد. 

    تا یادم نرفته باز تکرار کنم، این که وقتی کسی از کتابی چیزی اینجا مینویسد این به معنی این نیست امتیاز آن را گرفته باشد و  کس دیگری نتواند این کار را بکند. همه می توانند در مورد یک کتاب بنویسند. اصلن هم بد نیست و خیلی هم خوبست.

    امیدوارم زمستان سردی در پیش باشد که با خواندن کتاب گرمش کنیم. برای همین جمع سه چهار نفری حداقل. می دانید که می گویند هر چهار نفر که دور هم جمع باشند دمای بدنشان فضا را به اندازه یک بخاری گرم می کند. هرچند بخواهندحکم بازی کنند. ببین اگر بخواهند کتابهایی که خوانده اند برای هم تعریف کنند، چه می شود!  می سوزند.

  • نظرات 7 + ارسال نظر
    فرناز چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:43 http://farnaz.aminus3.com/

    برخلاف پست بعد از بیست و سه باید بگویم :
    بله . بله . بله . با تمام حرفهایتان موافقم ! خیلی هم خوب است .
    پیشنهاد می کنم در کنار عنوان چرکنویس جمله ی( آماده نیست) را هم بگذاریم تا شما سردرگم نشوید . هر وقت یادداشت آماده برای انتشار بود آماده نیست آنرا حذف کنیم .

    به سهم خودم از شما ممنونم و خوشحالم که اینجا هستم .

    من بعد از بیست و سه را در مورد بنزین تغییر دادم. نمی دانم دیدید یا نه.
    چه خوب که شما هم نظر مثبت دادید. البته نظر منفی اصلن پذیرفته نبود.
    پیشنهاد شما چون مغایرتی با نظر سنجی ندارد خوبست. بقیه اعضا می توانند و باید به آن هم رای مثبت بدهند.
    من هم خوشحالم که شما در اینجا هستید.

    مریم پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:00

    من همین جا و از همین تریبون ؟ اعلام می کنم که با این پست موافقم و به شما هم بلاگی های گرامی نیز (جهت حمایت مدیریت ) پیشنهاد می کنم رایهایتان را مثبت بدهید.
    -----------------------------
    آقای مدیر عزیز شما رای منفی ها را هم مثبت فرض کن مثل همه انتخاباتهای دنیا یعنی اون گوشه دنیا که ما اصلن نمی دونیم کجاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    این درسته.
    شد دو تا مثبت که با خودم می شود سه تا.

    پروانه پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 http://parvazbaparwane.blogspot.com

    بار گران این وبلاگ ارزشمند به دوش شماست و از آن پیروی می کنم.
    با سپاس

    ممنون.
    اینهم یعنی رای مثبت.
    شد چهار تا.

    پروانه پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:55

    پیشنهاد می کنم نام کتابهای آماده انتشار در نوبت کتابخوانی نوشته شود چون دوستان نمی تواندد ببینند چه کتاب هایی در انتظار هستند تا شاید بخواهند نگاهی بیندازند.

    یک اشکالی که این طرح دارد ممکن است نویسنده زمان انتشار به اینترنت دسترسی نداشته باشد یا در حال و هوای کتاب نباشد.
    به هر روی هر راهی کاستی ها و فزونی های خودش را دارد.

    پیشنهادتون خوبه. اسم نوبت کتاب خوانی را هم می کنیم. یادداشت های منتظر. یا آنچه که بعدها می خوانید.
    این که نویسنده دسترسی به اینترنت نداشته باشد همیشه ممکن است اتفاق بیافتد. در طی این مدت با این که پست ها توسط دوستان آپ می شد ولی باز پیش می آمد که بعداز آپ کردن، دسترسی قطع می شد و بسیاری از مواقع کامنت ها بی جواب می ماند.

    شهرزاد جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 http://se-pi-dar.blogsky.com

    من هم موافقم. تلاش می کنم در زمستان بی کارنامه گی پاییزم را جبران کنم.
    از شما و همه دوستان که در روشن نگاه داشتن آتش این خانه دوست داشتنی سهمی دارند، سپاسگزارم.

    ایشالله.
    ترانه می گوید:
    نگو ایشالله. ایشالله به نظر من یعنی نه.
    ما فرض می کنیم که شما یک ثبت نامی کردید و بعد رفتید مسافرت. حالا برگشتید. غیبتتان موجه است.

    سایت گل آقا شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 http://golagha.ir/

    سلام
    مطلب شما مهمان امروز سایت گل آقا به نشانی زیر است
    http://golagha.ir/news/?ty=13&id=4753

    چه خوب. وب سایتتو دیدم.
    دیگه از پیش ما رفتی. البته کار گل آقا خیلی زیاده و احتمالن به هیچ کار دیگه ای نمی رسی.

    نسرین چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:33

    سلام چه کرسی گرمی.. من تازه با اینجا آشنا شدم ..فعلا دارم از یک گوشه میخونم ببینم چه خبره ؟! راهنمایی هم کنید یا به نوعی, دوستان رو معرفی کنید ممنون میشم.

    خودمان هم خیلی هم دیگه رو نمیشناسیم. توی همین دنیای مجازی با هم آشنا و دور هم جمع شدیم و کتابایی که خوندیم رو برای هم داریم تعریف می کنیم.

    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد